Българският интернет конкурс “Сайт на годината” стартира кампания по случай 24 май. Организаторите обявиха, че за Деня на славянската просвета и култура всички регистрации за надпревата ще са на цена от 50 лв. (което е с 50% отстъпка). Освен празника на просветата, кампанията е посветена конкретно на българската кирилица.
“Българската кирилица е едно от националните ни богатства. Малко се знае и използва именно българска кирилица. Убедена съм, че е от важно значение всички ние да познаваме буквите си и особеностите на българската типография, както и да я използваме повече в ежедневието си. Днес все по-малко хора я различават от руската и поради това нейното значение сякаш намалява. Ето защо екипът зад конкурса “Сайт на годината” взе решение да организираме кампания по темата. В добавка ще публикуваме и поредица информационни материали за особеностите на българската
кирилица и не на последно място – за приложението й в различни видове софтуери” – сподели Жюстин Томс, съосновател на конкурса.
„Сайт на годината“ е уникална по рода си надпревара, която се организира от „Фондация за активно развитие на уеб“ и има за цел да отличи най-добрите сайтове, създадени от български екипи. Това включва както проекти на български, така и на чужд език. Тази година се провежда четвъртото издание на надпреварата, която се отличава с обновени категории и критерии на оценяване.
Категориите в “Сайт на годината” 2021 са следните:
- Корпоративен сайт
- Сайт на startup или малка фирма
- Електронен магазин
- Институционален сайт
- Медиен сайт
- Продуктов сайт
- Сайт за онлайн услуги
- Сайт на събитие
- Сайт на кауза / НПО
- Личен сайт
- Mobile App
Победителите ще получат престижното отличие „Сайт на годината“ за съответната категория, както и уникална статуетка и грамота. Ще бъде връчена и специална награда за принос в развитието на българската уеб среда. Повече информация е достъпна на адрес https://bgweb.bg/, където може да се направи и регистрация за конкурса.
За „Фондация за активно развитие на уеб“
„Фондация за активно развитие на уеб“ има за цел да популяризира уеб средата и развитието на онлайн пространството. Организира конкурси, семинари, обучения, образователни кампании и други с оглед издигане качеството на създаваното уеб съдържание, разпространение на добри практики и изграждане на браншови стандарти. По този начин се подпомага бизнес екосистемата на уеб студиа, агенции и фрийлансъри от цялата страна и се подобряват възможностите за развитие на професионалистите в бранша.