Обемът на онлайн търговията – бизнес към краен потребител, за 2019 г. достига 1,750 млрд. лв. за България. Tова е ръст с 30% спрямо 2018 г., което е най – големият досега. Това съобщи пред БНР Жанет Найденова – председател на Българската е-комерс асоциация.
В Европа ръстът на 2019-а спрямо 2018-а година на този пазар е 14%“, посочи тя.
Най-купуваните стоки онлайн са от категориите мода, спортни стоки и обувки, следвани от стоките за дома, играчки, мебели, храна, напитки и стоки за ежедневна употреба. Категориите за туристически услуги, самолетни билети и туристически пакети също са на челните места.
22% от онлайн купувачите са в градовете, а 17,5% – в селата, каза още Жанет Найденова.
Повечето от потребителите (88%) пазаруват от български онлайн магазини, 35% купуват от онлайн магазини в ЕС и само 17,2% – от магазини извън Европейския съюз.
Найденова прогнозира нов ръст на пазара от близо 30% през 2020 г., увеличаване на броя на онлайн магазините, динамика в регулацията и нови методи и средства за маркетинг, както и навлизане на изкуствен интелект при обслужването на е-магазините.