С промяната на съвременните технологии, малкият и средният бизнес правят всичко възможно да променят и подобрят своите маркетингови стратегии, в опита си да постигнат нарастващ или по-доходен пазар. Предимствата на онлайн рекламата и дигиталният маркетинг са много повече, в сравнение с тези на традиционните похвати. Не е учудващ факта, че с появата на интернет, все повече фирми преминават от традиционна към електронна търговия. Освен че е по-достъпна, тази стратегия позволява на собствениците на бизнес с малък бюджет, да се конкурират успешно на пазара.
Какво представлява дигиталният маркетинг?
Дигиталният маркетинг е начин за рекламиране на продукт или услуга, с помощта на цифрови средства, а именно интернет. Това става, благодарение на използването на канали като социални медии, търсачки и други. Това е противоположно на традиционната реклама, която използва форми на маркетинг, като радио, телевизия, вестници, билбордове и т.н.
С други думи, традиционният маркетинг е „old school” версията, която прогресивно беше изместена от дигиталния маркетинг. В следващите редове, ще ви покажем защо използването му е не просто инвестиция, а ефективен канал, който може да ви помогне да развиете бизнеса си.
Рентабилност
Според агенция за SEO услуги и дигитален маркетинг SEO Web Design едно от най-големите предимства на онлайн маркетинга е рентабилността. Той ви помага да спестите пари и в същото време да привлечете повече много нови клиенти.
Използването на традиционни маркетингови методи е трудно за малките и средни предприятия и те не успяват да се конкурират с по-големите компании. Развитите фирми, които разполагат с повече средства, могат да отделят част от тях за телевизионни реклами, радио и др. Това обаче не е вариант за по-малките предприятия и те не достигат до потребителите, следователно губят продажби.
Дигиталният маркетинг поставя компаниите на еднакви бизнес полета и те имат еднаква достъпност до потенциални клиенти. Това означава и че възвръщаемостта е по-голяма от направените инвестиции, както и рентабилността.
Възможност за проследяване на резултатите
Когато инвестирате средства в маркетингова компания, то вие задължително ще искате да проследите ефективността ѝ. Важно е да знаете, дали дадена стратегия води до резултати, които помагат на бизнеса ви да расте или е по-скоро неуспешна. Едно от най-значимите предимства на дигиталния маркетинг е възможността да измерите резултатите.
Въпреки че традиционните методи, понякога могат да бъдат полезни, то измерването на ефективността им е много трудно. Няма ясен начин за проследяване на потенциалните клиенти при обикновената реклама, освен ако не разпитвате всеки човек, който посещава вашата фирма откъде е чул за вас. С дигиталните маркетингови методи, имате възможността точно да измерите резултатите от вашата кампания.
Всеки тип реклама има система за проследяване – от социалните медии до оптимизацията на сайта ви за търсачки. Например, SEO оптимизацията и нейната ефективност, би могла да бъде наблюдавана с Google Analytics и по-точно с изкачването на уебсайта ви в показваните резултати от Google.
Следенето на различните показатели, като кликове, коментари, споделяния и други, ви дава ясна представа както за резултатите, така и за възможните подобрения. Може да видите кое е от полза за вашия бизнес и кое не.
По-добре е да знаете каква е ефективността на вашата маркетингова стратегия, още по време на изпълнението ѝ, отколкото чак след приключването ѝ. Това ви позволява да пестите повече средства, като оптимизирате кампаниите си, още при тяхното стартиране.
Достигате до „правилните“ клиенти
Дигиталният маркетинг ви позволява да се насочите към „правилните“ клиенти. За да бъде ефективна вашата реклама, то тя трябва да достигне до хората, които се интересуват от вашия бизнес. Това, може би е едно от най-съществените предимства на онлайн маркетинга.
С използването на традиционните методи, вие изпращате посланието си до всички, с надеждата, че то ще достигне до хора, които биха купили от вашите продукти. Предизвикателство е постигането на резултати, които оправдават разходите.
При дигиталният маркетинг независимо къде създавате реклама, вие ще можете да изберете целевата си аудитория по пол, професия, интереси, хобита и т.н. И това ще успеете да го направите за съвсем кратко време.
Свиването на фокуса, помага да достигнете до хора, които реално се интересуват от вашия бизнес. Това ви позволява да изразходвате по-ефективно бюджета си и да получавате по-ценни за вашата компания оферти.
Подобрява степента на реализация
Може би едно от най-забележителните предимства на дигиталния маркетинг е подобряването на процента на конверсия, продажби или гледаемост. Това се дължи на способността да насочвате рекламата към по-конкретни клиенти. Когато се съсредоточите към хората, които са заинтересовани от бизнеса ви, увеличавате и шансовете си за реализация. Ефективността нараства значително.
Инвестирането в услуги за дигитален маркетинг е отлична възможност за разрастване на бизнеса ви, увеличаване на печалбите и привличане на нови клиенти.