През 2035 година пазарът на летящи таксита ще обхване между 60 и 90 града в света, ще бъде за над 35 милиарда долара и ще включва от 40 000 до 60 000 летящи електрически таксита. Oчакванията са пазарът да достигне 35 млнрд. долара, сочи проучването на нюйоркската консултантска компания Оливър Ваймън (Oliver Wyman), цитирано от Франс прес и economynews.bg.
В сектора вече са инвестирани 2 милиарда долара и се разработват 170 прототипа, 80 процента от тях от стартъпи. Първи прототип на летящо такси на германската компания Фолокоптер (Volocopter) вече извърши тестови полет в Сингапур на 22 октомври. Гиганти като Боинг (Boeing), чрез филиала си Орора (Aurora), и Еърбъс (Airbus) със своя Вахана (Vahana) също са на линия.
В момента батериите позволяват полет от 20-25 минути за двама пътници, но капацитетът им се увеличава с 3 процента годишно. Разработването на автономността на превозното средство и способността му да се движи без пилот ще позволи намаление от 30 до 40 процента на разходите на седалка, според авторите на проучването.
С автономията и батерията летящото такси ще стане рентабилно с полет за 50 евро, сочат изследователите. Този вид транспорт, макар и да не е само за богати клиенти, не цели да замести обществения транспорт и не би трябвало да обхваща повече от 1 процент от придвижванията до 2030 година. Още повече, че засега не е разработена система за управление на въздушния трафик на ниска височина.
Много е важно пазарът на летящи таксита да обхване задръстените мегаполиси в Азия (Кантон, Сингапур…) и в Северна и Южна Америка (Лос Анджелис, Сао Пауло), посочва авторите на изследването.
Според тях най-трудното в тази пътна карта вероятно ще бъде не технологията или сертифицирането на апаратите, а начинът, по който обществото приема да се лети в самоуправляващо се такси.