Кйел-Мортен Йонсен e изпълнителен вицепрезидент и директор за Европа в Теленор от май 2012 година. Преди това в продължение на три години е заемал поста изпълнителен директор на Теленор Сърбия.
Йонсен е член на Управителния съвет на ВимпелКом от юни 2011 г. и в ОАО ВимпелКом (Русия) от юни 2007 г.
Докато работи в Сърбия, Кйел Йонсен заема поста председател на Съвета на чуждестранните инвеститори в Сърбия от декември 2009 г. до декември 2011 г. Преди да се премести в Сърбия, Кйел-Мортен Йонсен е заемал редица ръководни длъжности в Теленор, в т.ч. старши вицепрезидент на Теленор за Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и директор на Теленор Русия. До февруари 2008 г. е член на Управителния съвет на Голдън Телеком.
Обявихте, че първата и най-важна цел пред Telenor Group след придобиването на GLOBUL е да развие мрежата на телекома и да подобри качеството на предлаганите услуги. Какво по-конкретно планирате в тази насока, ще има ли подмяна на базови станции и инвестиции в ново оборудване за по-бърз мобилен достъп до интернет?
Това, с което ще започнем, е да направим пълен анализ на съществуващата мрежа, за да установим в детайли нейните силни и слаби страни.
В зависимост от получените резултати, ще преценим къде точно има нужда от промени в оборудването или ъпгрейд. Дали ще има подмяна на базови станции или пък надграждане в самото ядро на мрежата – решението ще е пряко следствие на резултатите от този анализ.
Целта ни е да елиминираме всички слаби звена в мрежата, без да променяме това, което вече е на желаното ниво и покрива високите ни стандарти. Ще променим само онова, което има смисъл да бъде променяно.
Самите OTE признават, че напоследък не са инвестирали достатъчно в мрежата. Категорично не искаме да изпадаме в ситуацията след няколко години тази мрежа да не отговаря на растящите изисквания за пренос на данни и трафика през мобилни устройства.
Ще обновим мрежата, за да предоставим върхово качество на потребителите и да посрещнем очаквания ръст в потреблението на мобилен интернет при максимално добри условия за нашите клиенти.
Другите два оператора – Mtel и Vivacom, са в непрекъснат спор помежду си кой притежава най-бързата 3G мрежа в България и предоставят нови и нови сертификати и резултати от тестове, доказващи предимствата им. Къде е мястото на GLOBUL в този спор?
Не смятаме да се ангажираме в безсмислени спорове от типа „Моята мрежа е по-добра от твоята“ и няма да участваме в подобни дебати.
Потребителите са тези, които решават чия 3G мрежа е най-добра, и аз съм убеден, че след като направим необходимите промени в нашата мрежа, хората сами ще се уверят в предимствата и.
Разчитам на позитивната обратна връзка и вярвам, че съвсем скоро всички, които ползват мобилни устройства в мрежата на GLOBUL, ще почувстват промяна към по-добро.
Ние ще направим всичко необходимо и ще инвестираме достатъчно в нова техника и технологии, за да може крайният потребител да получи усещането, че ползва услугите с най-добро качество на пазара.