Китай, който е водещ производител на електромобили с литиево-йонни батерии, иска да ускори разработката на водородните двигатели, като насърчава автомобилостроителите да развиват тази обещаваща технология. Целта е до десет години да се произвеждат един милион автомобила, предаде Франс прес.
В средата на март годишният работен доклад на правителството беше изменен и в него беше включена за първи път целта да се развива изграждането на станции за презареждане на автомобили с водородни двигатели. В момента в страната те са около петнайсет.
Според правителствен план, за който съобщиха официалните медии, Пекин си е поставил целта догодина по пътищата да има 5000 водородни автомобила, до 2025 година те да станат 50 000, а до 2030 година – един милион. Целта е умерена предвид колосалния автомобилен пазар в страната – 28 милиона продадени коли през миналата година.
Водородът е следващият логичен етап за намаляване на замърсяващите емисии, като се решат някои трудности пред електромобилите като автономността и времето за зареждане, намалявайки едновременно с това потреблението на електроенергия, изтъкват анализатори на Фич сълюшънс (Fitch Solutions).
Технологията се състои в наличието на резервоар с компресиран водород, който се превръща в електричество чрез батерия за захранване на електрическия двигател.
Системата предлага автономност и бързина на зареждане, сравними със зареждане на цял резервоар бензин при класически автомобил, но с преимуществата на 100 процента електрическите автомобили (тишина, липса на замърсяващи емисии).
Горивната батерия обаче все още струва много скъпо, тъй като се произвеждат малки обеми. Засега единствено японските Toyota и Honda, и южнокорейската Hyundai са започнали продажби на такива батерии.
Всеобщо е мнението, че Пекин може да насърчи водородните двигатели чрез щедри субсидии и законови облекчения, както направи за стимулиране на продажбите на електромобили.
Европа от своя страна не възнамерява да остава по-назад: Германия вече обяви програма за изграждане на 400 станции за зареждане на водород до 2023 година, а Франция одобри план на стойност 100 милиона евро в подкрепа на сектора за производство на водородни двигатели за автомобили.
Пишете го в самата статия:
>Технологията се състои в наличието на резервоар с компресиран водород, който се превръща в електричество чрез батерия за захранване на електрическия двигател.
а напълно неграмотно в началото говорите за “водородни двигатели”. Ами няма такива – това са си познатите ни електрически двигатели. Правилно е да се говори за двигатели задвижвани от водородна клетка.