КЗП глоби два онлайн магазина

Онлайн магазин за стоки за свободното време не е информирал коректно клиентите си за наличните количества от пуснати в промоция артикули. Сайт за продажба на уреди за дома пък не е спазвал посочения от него срок за доставка на поръчките. Нелоялните търговски практики са установени и забранени от Комисията за защита на потребителите (КЗП), съобщиха оттам.

Единият от електронни магазини – ozone.bg, е предлагал различни стоки с намалени цени, сред които и устройства за виртуална реалност за игрови конзоли по 399 лв. След поръчката на десет такива хедсета, клиент е получил само един. Проверка на КЗП по случая установила, че към момента на изпратената от потребителя заявка за покупка търговецът не е информирал за ограничена наличност на промоционалните стоки. Обяснението било “техническа грешка” при отчитането на наличните бройки в складовата система.

Когато търговец не е в състояние да достави предлаганите от него стоки или сходни на тях при обявените параметри и да посочи разумни обяснения за това, е налице нелоялна практика, е изводът на експертите на КЗП.

Нелоялна практика е и неспазването на обявения срок за доставка на поръчките, тъй като той често оказва влияние върху избора на потребителя от кого да купи. В КЗК гражданин се оплакал, че електронният магазин Diplomat.bg е обещал да достави покупката за две седмици, но тя пристигнала след три. Търговецът се оправдал с персонален пропуск на служител. В хода на проверката КЗП установила, че в общите условия онлайн търговецът обещава доставката да става за седем работни дни.

Съвети на комисията към потребителите:
– Промоционалните стоки може да са с ограничени наличности, но при извършването на поръчката търговецът е редно да Ви информира за това.
– Продавачът може да откаже доставка на заявените от Вас стоки, но само при наличието на разумни аргументи.
– Настоявайте за спазване на срока за доставка. В противен случай имате право да се откажете от онлайн покупката.

Препоръки на комисията към търговците:
– Вие сте длъжни да информирате клиентите си, когато предлаганите от Вас стоки са в ограничени количества и поради това съществува риск да не сте в състояние да изпълните поръчки.
– При изчерпване на наличностите на обявени за продажба стоки бихте могли да опитате да ги доставите чрез други търговци.
– Когато сте се ангажирали с конкретни срокове за доставка на поръчките, задължително следва да ги спазвате стриктно.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *