КЗК отхвърли жалбата на “Теленор” срещу реклама на БТК

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отхвърли молбата на “Теленор” срещу реклама на БТК във Фейсбук страницата на компанията. Слоганът “Навсякъде с най-доброто 3G” е бил публикуван в профила на БТК от края на март до началото на юни. 

В жалбата си до антимонополния орган „Теленор“ изтъкват, че този слоган е силно хиперболизиран, той се основава на неясни и неточни факти, които БТК няма как да докаже. Според мобилния оператов изразите „навсякъде“ и „най-доброто“ са недоказуеми и подвеждат потребителя, че той може да ползва услугата с най-високо качество в цялата страна.

В решението си КЗК обаче посочва, че към публикуваната в социалната мрежа реклама има линк, който води към сайта на БТК. Там е публикувана точна карта с покритието на 3G услугата, т.е. потребителят няма как да бъде заблуден.

Публикацията е основана на верни и точни данни и по никакъв начин не е в състояние да въведе в заблуждение значителна част от средните потребители, които обичайно имат много информация относно телекомуникационните услуги и критично отношение към тях. Визията, която съдържа текстът “Навсякъде с най-доброто 3G” (последвано от стилизирано изображение на покритие), никога не е била рекламирана или спонсорирана и е използвана единствено и само за целите на маркиране на собствено пространство в социалната мрежа, се казва в становището на КЗК. Оттук според БТК безспорен е изводът, че тази визия е много ограничена по обхват, а твърденията на Теленор, че може да увреди конкуренцията и да моделира икономическото поведение на потребителите, са крайно необосновани, смятат от антимонополния орган.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *