Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи две санкции за близо 260 хил. лева на “Нет инфо” заради подвеждащи рекламни послания в презентация за услугите на дружеството.
В първите две послания се твърди, че услугата на “Нет инфор” предлага “80% от най-качествения български трафик” и “№ 1 технологично programmatic решение”. Второто заблуждаващо, според антимонополната комисия послание, е мнение от неназован клиент, според който Adwise.bg (собственост на “Нет инфо”) предлага в пъти по-добри условия от конкурентните Easyads и Google Adwords.
Комисията за конкуренцията е започнала проверка по жалба на фирма “Изиадс”, която предлага онлайн реклама и е в конкуренция на “Нет инфо”. В жалбата се казва, че презентацията е разпространявана от рекламна агенция “Уеб Пауър”, с които “Нет инфо” има договор от 2016 г., но санкционираното дружество казва, че не е възлагало разпространението на презентация, която вклюва текстове, повод за глобата. От “Нет инфо” допълват, че не знаят кой е автор на текстове и кой е изпратил презентацията с тях.
Регулаторът обаче не приема аргументите на “Нет инфо” по нито едно от възраженията и налага две санкции от по 133 660 хил. лева, които са 1% от приходите на дружеството за 2017 година.