Зад каузата застават млади звезди, сред които Тино, Ния Петрова, Ива Доро, Кристофър Уайт, DIE LEVA и Силвия Петкова
В навечерието на първия учебен ден Сдружение “ПроБудник” стартира широка информационна кампания, която цели да говори открито с младежката публика за рисковете и опасностите, които крие дигиталното пространство днес. Темите, които покрива кампанията, са от станалите ежедневни тролене, реч на омразата и онлайн тормоз до злоупотреби като нежелан секстинг, фалшиви профили и кражба на самоличност. Кампанията обяснява подборно понятия като онлайн балон и ехостая и коментира все по-доминиращите негативни тенденции, свързани с онлайн наблюдение и споделяне на лични данни, заливане с реклама и непоискана информация, пропаганда, дезинформация и заблуда.
Зад каузите и целите на кампанията застават различни известни личности като певците Тино, Ния Петрова (основател на Сдружение ПроБудник) и Кристофър Уайт, актрисата Ива Тодорова и рапърите DIE LEVA. Те ще отправят своите лични и откровени видео послания на темите, които най-много ги вълнуват във връзка с отговорното поведение в необятното интернет пространство.
Освен широка информационна кампания, проектът “(Не) вярвай на очите си!” включва разпространение на образователни материали и специален Пътеводител за личностно онлайн развитие, както и няколко концерта и събития, посветени на превенцията от злоупотреби и дезинформация онлайн. Първото събитие е официалното откриване на кампанията на 20 септември, вторник, на най-горещата младежка точка това лято в София — 100 стола на ул. Будапеща 1. В 19:30 часа там ще се случи видео прожекция по темите на кампанията и безплатен концерт с участието на Ния.
На 28, 29 и 30 септември предстои и тридневен младежки фестивал, в който близо 100 младежи от различни училища в Софийска област ще работят заедно по темите, свързани с дезинформация и онлайн злоупотреби. Фестивалът ще завърши с концерт на Тино, Мила Роберт, DIE LEVA и група Молец. Финалното събитие е заключителен форум с концерт в The Steps, който ще обобщи резултатите от кампанията.
“Повечето от нас, младите хора, прекарват значително време в интернет да гледаме видео, да слушаме музика, да играем игри, да разглеждаме профили в социалните мрежи и да чатим., споделя за повода на кампанията Ния Петрова. “Това е приятно и релаксиращо, но понякога носи рискове и опасности, които дори не осъзнаваме. Както в живия живот, така и онлайн, е важно да градим поведение, критично мислене и отношение и собствена репутация. Защото не всичко в интернет е чиста монета и трябва да анализираме дали източниците, които четем и хората, с които чатим, са достоверни или целят да ни манипулират. Затова с проекта “(Не) вярвай на очите си!” искаме да говорим открито за проблемите на дигиталното пространство — за кибертормоза и злоупотребите онлайн, за дезинформацията и разпространението на фалшиви новини сред младите хора.”
Проектът „(Не) вярвай на очите си!“ се осъществява с финансовата подкрепа на Национална програма за изпълнение на младежки дейности по чл.10а от Закона за хазарта за 2022 г., Министерство на младежта и спорта”, по договор 25-00-47 от 29.07.2022.