Как се прави SEO оптимизация? Основни процеси и ключови техники

Бизнесът все по-осезаемо усеща нуждата от усвояването и прилагането на SEO оптимизация (оптимизация за търсещи машини).

Какво трябва да знаем за SEO?

Погрешно е схващането, че всичко се свежда до еднократно прилагане на качествена SEO оптимизацията. Всъщност, процеса на оптимизация е дългосрочно обвързване. Защо? Алгоритмите на търсачките непрекъснато се променят и ранкинг факторите се актуализират, което налага и нужда от прилагане на нови SEO техники и стратегии.

Друга заблуда е, че след прилагането на SEO, бизнесът веднага се класира на челно място в ранглистата. Резултатите от една успешна SEO кампания са налице, едва след няколко месеца, а ако сте нови в бранша и развивате малък бизнес ще е нужно повече време, за да успеят да проработят всички стратегии.

Може би се чудите, защо всички говорят за SEO? Онлайн популяризирането на бизнеса е ключов фактор за успех, но местата на първите страници в търсачките са ограничени, ето защо, уеб сайтовете, които са оптимизирани за търсачките се класират по-напред в резултатите, което от своя страна, популяризира бранда, а бизнесът става видим за интернет аудиторията.

Прилагането на SEO оптимизация на уебсайта е основна предпоставка за успеха на съвременния бизнес.

#1 Как се прави SEO оптимизация?

Основни процеси

Оптимизацията на уебсайт включва 3 основни процеса:
1. Проучване на пазара и на ключовите думи
2. On-Site оптимизация
3. Off-page оптимизация и Линк Билдинг (изграждане на връзки)

По-детайлно, тези 3 основни процеса включват:

1. Проучване на нишата, в която ще оперира бизнеса
2. Проучване и анализ на ключови думи и фрази
3. On-Page оптимизация (съдържание, структура, URL- адреси, title и meta тагове, др.)
4. E-commerce или електронна търговия – оптимизация за ел. магазин
5. Създаване на съдържание (планиране, създаване, оптимизиране и промотиране)
6. Промотиране в социалните медии
7. Оптимизация на лендинг пейдж и на конверсиите
8. Анализ на цялостното представяне на уеб сайта, мониторинг и подобряване на представянето.

#2 SEO аудит на уебсайт

Извършване на всеобхватен SEO анализ на сайта, за да се открият кои са слабите места на уебсайта и защо не се класира добре. Тук се включват процеси като премахване на дублирано съдържание, оптимизация и таргетиране на ключови думи, работа със SEO инструменти, за да се подобри цялостното представяне на уебсайта.

#3 On-Site Оптимизация

Включва оптимизация на title тагове, мета данни, URL адреси и съдържание. Премахването на дублирано съдържание и правилен подбор на ключови думи и тяхното стратегическо позициониране в текста.

#4 Off-Site Оптимизация

Изграждане на връзки (link building) – един от най-сложните и времеемки процеси, но същевременно и оказващи най-много тежест при класирането. Линковете служат като гласове, в полза на Вашия сайт, ето защо, получаването на качествени връзки от авторитетни уеб сайтове е от съществена важност.

#5 Анализ на конверсиите

Трафикът, които привлича един уеб сайт би бил безполезен, ако не се конвертира. Оптимизацията включва и работа върху подобряване на конверсиите, като се таргетира правилната аудитория, подобрява се дизайна на сайта, добавят се повече призиви за действие и др.

#6 Анализ на Трафика

Анализ на източниците на трафик, който показва, как посетителите откриват уеб сайта. С помощта на получените резултати се работи върху оптимизиране на местата, които могат да привлекат още по-голям трафик.

#7 Анализ на мястото в класирането

При този процес се определя какво е представянето на ключовите думи, за кои думи се класира сайта и на кои думи трябва да се обърне допълнително внимание.

#8 Анализ на конкуренцията

За да е успешен даден бизнес, той трябва да е запознат с конкуренцията. Използват се различни SEO инструменти, с които се анализира конкуренцията. Въз основа на резултатите се формулират стратегии за по- добро представяне и конкурентоспособност.

Процесът на SEO оптимизация изисква време и ресурси, но имайки предвид днешната силно конкурентна пазарна ситуация, без ефективен дигитален маркетинг и SEO, бизнесът е обречен на провал.

Друг безплатен инструмент който може ви помогне да направите Seo одит на вашия сайт е Page Rules можете да направите безплатен сео анализ на състоянието на сайта.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *