Как е създаден анимационният филм Rango

Rango е новата анимация на Paramount Pictures и Nickelodeon, режисирана от Гор Вербински и създадена в студиото за визуални ефекти Industrial Light & Magic (ILM).

Екипът на ILM успява да постигнe впечатляващи резултати, вмествайки се в планираното време за продукцията, като залага на професионалните графични решения NVIDIA Quadro.

Близо 450 ILM аниматори в офисите на компанията в Сан Франсиско и Сингапур работят върху Rango, на работни станции, всяка от които е оборудвана с NVIDIA Quadro. Творците са облагодетелствани от високата скорост на работа, осигурявана от графичните процесори при ползване на разнообразни инструменти за анимация, като например Autodesk Maya, а също така и специално разработените от ILM приложения.

„Когато се работи по филм с такъв мащаб е необходимо производствения процес да е колкото се може по ефективен – особено, когато става дума за анимацията на герои”, заяви Тим Алекзандър, супервайзър за визуалните ефекти в Rango. „Използвайки NVIDIA Quadro процесори и създавайки GPU-ускорени задачи в нашия работен процес, ние успяхме да спестим много от времето необходимо за рендиране”.

Разработения от ILM GPU-ускорен софтуер Plume е използван вече в няколко филма, в това число Harry Potter and the Half-Blood Prince и The Last Airbender. Но за Rango, в него са били добавени нови възможности за работа със сенки и светлини, така че да направят симулациите на прах и огън още по-реалистични, допринасяйки за автентичния вид на показаните във филма места.

Алекзандър пояснява, „Ако имаме герой, който стои под основната светлина, той ще хвърля сянка върху праха, пушека или огъня. В миналото се налагаше да пресъздаваме този вид ефекти във фазата на допълнителна обработка. Но използвайки графичните процесори за добавянето на сенки и осветлението в симулацията, ние успяхме да спестим много време и постигнахме по-реалистично изглеждащи ефекти, добавяйки всички детайли на обекта, който хвърля сянката в самата сянка”.

Plume беше използван и за симулацията на огъня; в една сцена, главният герой Rango бълва огън. „С помощта на графичното ускорение на NVIDIA в Plume, ние вече получаваме информация за праха и огъня в реално време. Преди това ни отнемаше един или два дни, за да можем да направим симулацията на същата сцена”, продължава Алекзандър.

В сцените на Rango с повече герои има случай, в които се използват 120 различни вариации на 75 ключови героя — всеки от които с коса, козина или пера на тялото си. За да може да се справи с тази огромна нужда от изчисления за рендирането на кадрите, ILM създаде специален GPU-ускорен процес за пресмятането на взаимодействието на светлинните източници. Тази информация показва предварителен поглед на косата или перата, като данните в последствие биват пренасяни в Pixar RenderMan за финална обработка. Това допълнително оптимизиране на работния процес позволи да се постигне близо 100 пъти по-висока ефективност, в зависимост от сложността на козината и перата в дадена сцена.

В допълнение, стотиците графични ядра в работната станция на всеки от аниматорите също подобряват производителността на рендиращата ферма от графични процесори на ILM, когато те не се използват в извънработно време.

Благодарение на ObaQ системата за разпределение на задачите за рендиране, процесорите на NVIDIA бяха автоматично добавяни в рендиращата ферма, когато артистът, работещ на дадената работна станция приключи работата си за деня и си тръгне.

„Постоянната ни съвместна работа с ILM за подобряване на GPU оптимизацията за визуални ефекти и създаване на компютърно генерирана анимация води до невероятни резултати”, заяви Доминик Спина, технологичен мениджър в Digital Film Group подразделението на NVIDIA. „Увеличаващата се интеграция на графичните процесори от ILM води до драматично въздействие върху техния работен процес, а любителите на киното продължават да бъдат впечатлявани от иновативните визуални ефекти на ILM”.

Първият изцяло анимиран филм за ILM, Rango се появи в киносалоните на 4-ти март и за отрицателно време зае водещата позиция в боксофис класацията за своя откриващ уикенд.

В допълнение към GPU-ускорените инструменти, които от ILM вече са разработили за нуждите на този филм, компанията вече работи по авангардни GPU-базирани продукти за предстоящите нови продукции.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *