Как да създадете перфектната URL структура за вашия уеб сайт?

Важна ли е структурата на URL адресите за SEO оптимизацията?

При изработката на сайт повечето хора считат, че URL структурата е сравнително без значение, спрямо действителното съдържание на страниците. Според SEO консултантите от SeoWebDesign истината обаче е, че и двете неща са много важни и сега ще ви въведем в добрите практики за изграждане на URL структура, която да е добра и за SEO оптимизацията.

Как URL структурата влияе на SEO оптимизацията?

При оптимизацията дори и най-малките детайли са от значение. Използването на правилна URL структура е едно от добрите оръжия в SEO арсенала и може да е сериозно предимство пред конкуренцията.

За да разберете как да създадете правилна и лесна за оптимизиране структура на URL адресите, първо трябва да разберете целта им. URL адреси се използват за определяне на уеб адреса. Те помагат на потребителите да идентифицират и намерят в мрежата документите и ресурсите, които търсят.

Това е само основната цел на URL адресите. Начинът, по който създавате вашата URL  структура, може да промени колко лесно ви намират търсачките. За да създадете удобен за SEO, адрес, трябва да оптимизирате URL структурата и да използвате подходящи думи. Ако вашите URL адреси са направени добре, това улеснява процеса на индексиране.

Това е така, защото адресите дават на обхождащите ботове на Google някакъв контекст за това, за какво става въпрос на вашата уеб страница. Търсачките използват заглавните тагове, съдържанието, както и линковете със същата цел. Те комбинират информация от всички тези елементи, за да получат по-добра представа за какво става въпрос на страницата ви.

Ако използвате специални символи в URL адреса си, като $, @, * и други, на роботите на търсачките им става трудно да разберат реалния контекст.

За да го разберете по-добре, нека разгледаме пример. Да предположим, че вашата структура на URL адресите включва нещо като това „.com / karaoke_bars.“ Роботите на Google ще го прочетат като „karokebars“. Когато използвате долна черта, те пропускат интервала между думите.

От друга страна, ако искате да включите интервалите, трябва да използвате тире. В този пример „.com // karaoke – bars “ би бил по-подходящият формат.

Google разкриват, че идеалната дължина за вашия URL адрес в Google е между 3-5 думи. Така че, трябва да се стремите към кратка URL структура. Това е най-добрият вариант.

Добри практики за създаване на SEO-firendly URL адреси

Без допълнително обобщение, нека разгледаме някои от най-добрите практики за създаване на перфектната структура на URL адреси за SEO оптимизацията.

Използвайте ключови думи в структурата на вашите URL адреси

За да направите структурата на URL адресите подходяща за оптимизация, трябва да използвате правилните ключови думи. Вашият URL адрес се появява в резултатите от търсенето и наличието на точните ключови думи в него, може да ви помогне да се класирате по-добре.

Как можете да разберете кои са правилните ключови думи? Можете да използвате инструменти като SEMrush или Moz Keyword Explorer, за да намерите най-подходящите, които имат ниска конкуренция и голям обем на търсене. Почти невъзможно е да намерите тази комбинация, ако използвате ключови думи състоящи се само от една или две думи. Това е причината да е необходимо да заложите на ключови дълги фрази, които целевата ви аудитория вероятно ще търси онлайн.

Избягвайте повторението на ключови думи, тъй като това може да ви причини повече вреда, отколкото полза. Използвайте една или максимум две ключови думи във вашите URL адреси и се опитайте да ги поставите в началото на URL адреса.

Преминаване към защитен HTTP протокол

На 1 август 2018 г. Google пуска нова актуализация на основния си алгоритъм, която повлиява на класирането на безброй уеб сайтове по целия свят. В резултат на тази актуализация Google добави още няколко параметъра, които ще използва за оценка на качеството на уеб страницата и нейната позиция при търсене. Тези параметри са експертиза, авторитетност и надеждност.

Можете ясно да видите, че доверието е един от най-важните фактори, когато става въпрос за оптимизиране на съдържанието ви. Един от най-добрите начини да изградите доверие е да използвате URL структура, която излъчва надеждност. Това означава че трябва да мигрирате уебсайта си от HTTP към HTTPS (ако все още не сте го направили).

Как това помага за изграждането на доверие?

Това ще гарантира, че цялата комуникация между вашите потребители и уеб сайта ви е криптирана и следователно предпазена от злонамерени атаки. Като се има предвид скоростта, с която кибер престъпленията се увеличават, това е от изключително значение. Всъщност през 2017 г. в САЩ са регистрирани 1579 милиона случая на нарушения, като паричните щети възлизат на 1418,7 млн. долара.

Наличието на HTTPS във вашата структура на URL адреси ще направи посетителите ви по-защитени и по-вероятно е да искат да посетят сайта ви отново. И разбира се, това също е важен сигнал за класиране. Така че, ако вашият сайт участва във финансови транзакции с клиентите си, получаването на SSL сертификат е задължително. Но дори и да нямате финансови транзакции, трябва да помислите за получаване на SSL сертификат, тъй като това може да помогне за повишаване на доверието.

Направете вашата структура на URL адресите лесна за четене

Не забравяйте, че търсачките придават голямо значение на начина, по който хората се ангажират с определена уеб страница или съдържание. И до голяма степен това определя как вашите страници ще се класират в резултатите. Така че, когато изграждате структурата на URL адресите си, първо я направете удобна за ползване. Това означава, че трябва да обърнете специално внимание на четимостта.

Как можете да постигнете това?

Например URL адрес като https://shanebarker.com/blog/url-structure/ е много по-лесен за четене и по-привлекателен от https://shanebarker.com/blog/1504-2/.

Също така имайте предвид, че трябва да поддържате URL адресите си възможно най-кратки за по-добра четимост. По-късите URL адреси могат дори да ви помогнат да се класирате по-добре. Всъщност проучване на Backlinko установи, че URL адресите, които са по-къси, се класират по-високо в резултатите от търсенето.

Също така е добра идея да поддържате структурата на URL адресите си възможно най-близо до заглавието на страницата. Как помага това? Гарантира, че потребителите ще намерят точно това, което може да очакват (от вашия URL адрес), когато кликнат на вашата страница. И това е един от начините за осигуряване на по-добро потребителско изживяване, което също е важен сигнал за класиране.

Избягвайте използването на стоп думи

Стоп думите са основно думи, които помагат да се свържат основните думи във вашия URL адрес, така че да имат смисъл логически и семантично. Например:

  • Един;
  • На;
  • Като;
  • При.

Защо е необходимо да избягвате използването на стоп думи в структурата на вашите URL  адреси? Най-вече защото търсачките ги пренебрегват. Така че, освен ако не искате да направите структурата на URL адресите си излишно дълга, предлагам да ги изпуснете напълно. Ако обаче смятате, че са необходими, за да подобрите четенето на вашия URL адрес, можете все пак да ги използвате.

Избягвайте да създавате динамични URL адреси

Динамичните URL адреси са тези, които имат параметри в тях, които се променят, докато статичните URL адреси винаги са едни и същи.

Когато става въпрос за създаване на URL структура, която е SEO-приятелска, винаги използвайте статични URL адреси. Това е необходимо, защото хората ги намират за по-лесни за четене и разбиране.

Броят наклонени черти в URL адреса означават броя на папките, които имате. Твърде много наклонени черти не е препоръчителен.Многото папки могат да направят вашия URL път твърде дълъг и да увеличат дълбочината на уеб сайта и за вашите потребители и за търсачките. Това ще затрудни търсещите машини да дешифрират значението на вашите URL адреси.

Изключете специалните символи

Трябва да избягвате използването на специални символи като процентен знак, обратната черта, наклонена в структурата на вашия URL, защото те могат да бъдат риск за сигурността. За да предпазите съдържанието си от злонамерени кибератаки, трябва да се придържате само към сигурните символи.

Също така, не забравяйте да използвате тирета (а не долни черти), за да отделите думи в структурата на вашите URL адреси.

Това е така, защото Google третира тиретата като разделители на думи и следователно ще тълкува вашия URL адрес по начина, по който сте възнамерявали. От друга страна, той не чете долните черти, така че думите във вашия URL адрес ще бъдат нечетливи (представете си поредица от думи без интервали между тях).

Създайте XML Sitemap

След като направите всички гореспоменати неща, не забравяйте да изпратите своя XML на Google. Това ще гарантира, че структурата на вашия сайт е видима за Google и може лесно да обхожда страниците ви.

Какво следва?

Можете да изпратите своята Sitemap от вашата Search Console, за да сте сигурни, че всичките ви страници се индексират правилно. Това може да ви отведе една стъпка по-близо до постигането на заветно място в резултатите при търсене.

Използвайте стандартна структура на URL адресите

Вече разбрахме как XML Sitemap може да бъде от полза за вашата SEO стратегия. Тази стъпка е свързана с нея, тъй като засяга и цялостната организация на вашия уеб сайт. Трябва да създадете стандартна структура на URL адресите, която можете да използвате за всички уеб страници.

Искате ли да знаете как?

Първо, трябва да определите кои категории и подкатегории искате да включите. Също така, опитайте се да разберете как искате да напишете URL адресите за всяка категория. Имайте предвид, че създаването на твърде много категории и подкатегории може да направи сложна структурата на URL адресите.

Не е добра практика да имате твърде много категории в сайта си, придържайте се към основните, за да направите сайта си по-организиран и интуитивен.

Готови ли сте да започнете да създавате URL адреси?

Правилната структура на вашите URL адреси е просто една част от SEO пъзела. Въпреки това, те са важни. Затова се съсредоточете върху съветите, споменати по-горе, за да създадете подходящи за SEO, URL адреси, но не забравяйте да създадете и изключително съдържание, удовлетворяващо потребителските намерения. Когато става въпрос за SEO, трябва да имате цялостен подход и резултатите няма да закъснеят.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *