Турнирът на Electronic Sports League (ESL) е най-големото гейм събитие, организирано досега в България. Състезанието се провежда в 3 дни в края на 2009 година в рамките на най-голямото ИТ изложение и се излъчва наживо онлайн. Турнирът включва общо 8 различни игри с над 150 участника. Повече от 1000 посетители гледат на живо финалите.
Предизвикателството
Изграждането на мрежата за финалите на Националния шампионат по електронни спортове е истинско предизвикателство за всеки мрежови доставчик поради безкомпромисните изисквания на подобна архитектура към скорост и надеждност на връзката. Нуждата от изграждане на VPN в мрежата в ЦУМ -един от най-големите универсални магазини в страната – допълнително усложнява работата.
С помощта на ноу-хау от D-Link организаторите от Гейминг Ентъртеймънт лесно решават този въпрос, както и проблема с осигуряването на качествено поточно видео от събитието в реално време. Основните изисквания при изграждането на мрежата са две: надеждност и възможно най-ниска латентност. При игрите последното е особено важно, за да могат играчите да дадат най-доброто от себе си и да изпитат истинско удоволствие от състезанието. На събитие от подобен мащаб падане на мрежата би означавало истинска катастрофа и хаос в графиците на турнира.
Решението
За изграждането на стабилна и надеждна мрежа организаторите използва следните продукти на D-Link:
D-Link DIR-615
D-Link DES-1016D
D-Link DES 1024D
Маршрутизаторите служат за установяване на безжичната мрежа, а суичовете за изграждане на LAN. Компютрите ca разделени в две отделни помещения, като във всяко от тях са налични локална кабелна и Wi-Fi свързаност. Благодарение на решенията на D-Link финалите на турнира минават без нито един проблем във връзките и емоцията е изцяло насочена към случващото се в състезанието. За ТВ излъчването се използва peer-to-peer базирания протокол – Octoshape, като организаторите успяват да излъчват H.264 сигнал с битрейт 1 Mbit/s, което гарантира изключително високо качество.
“Имаме опит с организацията на подобни събития като сме подготвили над 100 турнира за последните 5 години. С тазгодишните финали на националния шампионат направихме най-голямото гейм събитие в България до момента. С помощта на техника и ноу-хау от D-Link нямахме абсолютно никакви проблеми с мрежата през трите дни на финалите.” коментира Мартин Кадинов, управител на Гейминг Ентъртеймънт (лицензиант за ESL в България) и председател на БФККС.
“За нас е изключително радостен фактът, че бяхме партньори на най-голямото гейминг събитие в България – Националния шампионат по електронни спортове. Доверието, което ни оказаха Гейминг Ентъртеймънт, като избраха да изградят архитектурата на мрежата на националния шампионат с продукти на D-Link е признание за качеството и надеждността на нашите мрежови решения” – сподели Анелия Чакърова, мениджър D-Link България.