Какво представлява маркетинговата агенция и какво прави тя

маркетинг агенция

Първо, нека разгледаме определението на „маркетингова агенция“.

Маркетинговите агенции, наричани още маркетингови фирми или маркетингови компании, помагат на клиентите да прилагат и управляват маркетингови стратегии за достигане на бизнес целите им.

Ето основните неща, които една маркетингова агенция ще направи за вашия бизнес:

• Идентифициране на важни маркетингови стратегии: Маркетинговите агенции работят с клиенти, за да определят подходящите стратегии, които ще доведат до най-добрите бизнес резултати и ще направят възвръщаемостта на инвестициите значително по-голяма.
• Прилагане на маркетингови решения: Маркетинговите агенции изпълняват и управляват маркетинг кампании за клиентите си.
• Оценяване на маркетинговите резултати: Маркетинговите агенции следят маркетинговите усилия и използват данните за подобряване на резултатите от кампанията.

След като вече сте разбрали ясно каква е ролята на маркетингова агенция, можем да преминем към съществената част. Но каква е разликата между маркетингова агенция и маркетингова фирма – и коя трябва да изберете?

Маркетингова фирма срещу маркетинг агенция: Каква е разликата?

Може да забележите, че част от компаниите се наричат „маркетингови фирми“ или „маркетингови агенции“ – и дори фирми за бизнес маркетинг.
Макар да изглежда объркващо, термините „маркетингова фирма“ и „маркетингова агенция“ обикновено означават едно и също нещо – компания, работеща с клиенти за планиране, оформяне и управление на кампании.

Ако маркетинговите фирми и агенции по същество са еднакви, как да изберете най-добрата?

В сферата на маркетинга има разноонразни видове агенции, всяка от които предлага множество маркетингови услуги. Така че, ще пожелаете да наемете маркетингова агенция с опит в специфичните маркетингови услуги, от които имате нужда.

Видове маркетингови агенции и услуги, които те предоставят

Нека разгледаме маркетинговите услуги, предоставяни от три вида маркетингови агенции:

1. Агенция за дигитален маркетинг с пълен набор от услуги
Ако работите с агенция за интернет маркетинг с пълни услуги, трябва да имате достъп до набор от услуги, включително:

• Оптимизация за търсачки (SEO)
• Реклама с плащане за клик (PPC)
• Социален медиен мениджмънт и социални медии
• Уеб дизайн и разработка
• Поддръжка на уебсайтове
• Съдържание
• Имейл маркетинг
• Оптимизация на обменния курс (CRO)
• Управление на рецензиите
И още!
Ако искате достъп до редица маркетингови услуги, ще искате да си партнирате с маркетингова агенция с пълен набор услуги като www.olifant.bg.

2. Специализирана маркетингова агенция

Бутикови или специализирани маркетингови агенции могат да ви дадат достъп до една или повече от изброените по-горе услуги.
Например агенция за SEO може да ви помогне да управлявате кампаниите си за оптимизация на търсачките, докато агенция за уеб дизайн се фокусира върху проектирането и разработването на уебсайтове.

Някои маркетинг агенции с цялостен набор от услуги, предлагат специализирани услуги в области като SEO, PPC и др. Така че, възползвайте се, ако имате желание да инвестирате в няколко специализирани услуги.

3. Традиционна маркетингова агенция

Традиционните маркетингови агенции се фокусират върху традиционните маркетингови услуги като:

• Връзки с обществеността
• Управление на марката
• Печатен маркетинг
• Излъчен маркетинг по телевизията или радиото

В крайна сметка вашите нужди, бюджет и бизнес цели ще определят типа маркетингова агенция, която е най-подходяща за вашата МСП.

3 предимства на маркетинговата агенция

Ако не сте сигурни, че работата с маркетингова агенция е правилният ход за вашия бизнес, ето три предимства на маркетинговата агенция, които трябва да имате предвид:

1. Маркетинговите агенции ви помагат да идентифицирате стратегии, водещи до резултат

Не сте сигурни кои услуги и канали подхождат за вашата компания? Най-добрата маркетингова агенция ще ви помогне да създадете всеобхватна маркетингова стратегия, за да постигнете най-добрите резултати за вашия бизнес.
Със създадена солидна стратегия можете по-добре да оцените въздействието на вашия маркетинг – и ще можете да идентифицирате каналите, които допринасят най-много за вашите цели.

2. Маркетинговите агенции ви помагат да управлявате и реализирате кампании

Ако ви липсва техническата експертиза, необходима за стартиране и управление на кампании, маркетинговите фирми могат да ви съдействат.
Работата с маркетингова агенция ви дава достъп до експерти от бранша, които могат ефективно да управляват вашите кампании, така че да можете да се концентрирате върху управлението на вашия бизнес.
Ще спестите време и вашата агенция може да използва своя опит, за да позиционира вашето МСП за дългосрочен успех.

3. Маркетинговите агенции ви помагат да наблюдавате резултатите и да оптимизирате кампаниите

Маркетинговите стратегии изискват непрекъснат мониторинг и оптимизация, за да осигурят най-добрата възвръщаемост – а маркетинговите агенции ще държат пръст върху пулса на вашите кампании.
Агенциите предлагат персонализирани отчети, така че да можете да видите къде точно отиват маркетинговите Ви разходи.
Ако не сте удовлетворени от резултатите от определен канал, агенциите могат да ви помогнат да коригирате кампаниите си или разходите на канала за услугите, които допринасят най-много за вашите цели.
Защо да изберем маркетингова агенция с цялостен набор от услуги?
Не сте сигурни какъв тип маркетингова агенция е най-подходяща за вас?
Разгледайте трите предимства на маркетинговата агенция с пълен набор от услуги:

1. Те рационализират управлението на вашата кампания

При тях всичко е на едно гише, от SEO до PPC, уеб дизайн, маркетинга в социални медии и др.

Когато работите с агенция с пълно обслужване, ще получите специален мениджър на акаунти, който взаимодейства с различни екипи. Това рационализира комуникацията – и няма да се притеснявате за възпроизвеждане на таг на телефона или кореспонденция с множество агенции.

Маркетинговите компании с пълен комплект от услуги ви позволяват да рационализирате маркетинга си, за да можете лесно да ръководите всичките си кампании от едно място.

2. Тези агенции интегрират стратегии за най-добри резултати

Агенциите с пълно обслужване също са полезни, ако искате да инвестирате в множество услуги.

С тях имате достъп до експерти по няколко маркетингови канала – и те носят своя общ опит, за да постигнат най-добри резултати за вашия бизнес.

Освен това, тези агенции ви подпомагат в желанието ви да останете гъвкави. Така че, ако маркетинговата стратегия не води до желаните резултати, те могат бързо да насочат маркетинговите разходи към тактиките, които ви осигуряват най-добрата възвръщаемост на вашите инвестиции.

3. Компаниите с пълен набор от услуги ви спестяват време и пари, като обединяват услуги

Работата с агенция с пълно обслужване също ще ви пести време и пари.
Някои агенции с пълно обслужване ви позволяват да обединявате услуги или да предлагате отстъпки за инвестиране в множество услуги. Така ще си отворите вратите към големия пазар и ще бележите успех след успех.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *