Още през март LinkedIn, социалната мрежа за кариерно развитие и общуване, достигна рекордните 100 милиона потребители от пускането си до сега. Публикуването на автобиография и портфолио онлайн никога не е било толкова ефективно – хедхънтъри и представители на различни компании вече предпочитат да търсят подходящи кандидати директно през платформата. За самите кандидати пък отпада необходимостта от досадното регистриране в множество сайтове за работа или обикалянето на различни кариерни форуми с куп автобиографии и мотивационни писма в ръка.
Как обаче управляват своите профили в LinkedIn потребителите и подхождат ли различно обикновенните служители и ръководителите от високо равнище? Социологическата компания Lab42 дава отговори на тези въпроси в обобщена иконографика, след проведено изследване сред 500 потребителя от САЩ.
Част от интересните факти в анкетата гласят, че:
– 61% от хората в социалните мрежи предпочитат LinkedIn за споделяне на професионална информация
– почти 70% от регистрираните в сайта го ползват поне няколко пъти седмично (от тях 35% всеки ден)
– 90% намират LinkedIn за полезен (изключителен процент, за който много големи сайтове могат само да мечтаят). Основните причини за това са по-лесното намиране на клиенти или потенциални кандидати в отдалечени региони).
– по-голямата част от потребителите участват активно в поне 1 група или дискусия
– както може и да се предполага ръководните нива използват LinkedIn предимно за промотиране на собствения бизнес, наемане на кадри и поддържане на връзки с други компании от своя сектор. Обикновенните потребители пък ползват мрежата предимно за търсене на работа и връзка с приятели и колеги.
Снимки от иконографиката можете да намерите в галерията. Източник: blog.lab42.com