Изработката на уебсайтове е сегмент, който се развива все по-бързо през всяка изминала година. Нови технологии за разработка се появяват почти на ежедневна база, както и отворени платформи за управление на съдържанието.
Ако сте собственик на бизнес, който използва дигитален маркетинг, е важно да следите тези промени и да се адаптирате към тях, за да можете да изпреварите конкуренцията и да привлечете повече клиенти. Най-динамична е разработката на онлайн магазините, защото през тях минава основния паричен поток. Ако успеете да създадете качествен онлайн магазин на ниска цена и да го класирате в Google, то успехът ви е гарантиран.
За да ви улесним, екипът ни анализира промените в индустриите и създаде списък с най-новите тенденции в уеб разработката през 2022 година. Някои от тях тепърва навлизат, а други вече се налагат в обществото ни. Трети пък е възможно да видим у нас едва през следващата година.
Прогресивни уеб приложения
Т. нар. Progressive Web Apps (PWA) са вид приложен софтуер, създаден с помощта на общи уеб технологии като HTML и JavaScript. PWA работят на всяко устройство с нормален браузър. Технологията придоби популярност заради потенциала си да предлага висококачествено потребителско изживяване, доближаващо се до това на нейтив приложенията в мобилните устройства.
PWA е широко предпочитана технология поради много други причини, включително потенциала си да замени нейтив мобилните приложения в уеб среда. Тя предлагат динамично изживяване дори когато потребителят е офлайн или в ненадеждна мрежа. Много компании за уеб дизайн по целия свят започнаха да предлагат PWA решения за своите клиенти. Наред с много по-доброто потребителско изживяване, този подход има и други предимства като насочени известия и офлайн достъп до кеширано съдържание.
„Интернет на нещата“
Internet of Things или IoT може да се дефинира като мрежа от всевъзможни предмети, свързани с интернет, където преносът на данни не изисква човешко участие. Това е една от най-перспективните сред съвременните технологични тенденции и вече оказва влияние и върху сферата на изработка на уебсайтове.
Днес все повече обекти са свързани с мрежата, комуникират с нея и дори имат известни смарт функционалности. Някои анализатори прогнозират, че през 2025 г. ще има около 30 милиарда работещи IoT устройства.
Интернет на нещата се оказа една от най-мощните тенденции в уеб разработката, тъй като насърчава постоянното прехвърляне на данни. Технологията помага на компаниите да се ангажират с клиентите по-бързо, създавайки персонализирани изживявания. Освен това IoT може да се използва за създаване на разширена комуникация между уебсайтове и други бизнес процеси. Технологията идва и с широки възможности за приложения като камери, сензори, оборудване за сигнализиране и т.н., което помага за по-ефективно решаване на различни нужди на клиентите.
Оптимизация за гласово търсене
Oптимизирането на гласовото търсене в търсачки и други платформи е относително нова област, която става все по-важна за привличането на трафик от търсачките. То може просто да се дефинира като процес на оптимизиране на уеб страници, за да се показват при гласово търсене. Устройствата, които използват гласово разпознаване, набират бърза популярност, благодарение на гласовите асистенти и IoT. Технологията се развива толкова динамично, че очакванията са до следващата година тези устройства да могат да разпознават гласовете на различни хора и да предоставят персонализирано изживяване, базирано на изкуствен интелект.
В областта на уеб разработката това означава още един канал, за който вашият уебсайт трябва да е оптимизиран, за да привлича нов трафик и потенциални клиенти. Според прогнозите, до 2023 година в употреба ще има 8 милиарда цифрови гласови асистенти. Огромният растеж ще направи така, че оптимизирането на гласовото търсене да стане неизбежно в списъка с най-новите технологии за уеб разработка.