Поредният доклад на Bloomberg твърди, че интелигентният високоговорител на Apple, HomePod, чиято пазарна цена е 349 долара, струва на компанията около 216 долара като компоненти. Ако тез данни са точни, то маржът на Apple е 38% и тя печели доста по-малко от Google или Amazon, чиито маржове са съответно 66% и 56%.
Информацията на Bloomberg се основава на цените на компонентите, използвани от компанията и анализа на TechInsights, а в доклада се посочва, че в сравнение с Apple Watch и iPhone, Apple е намалила печалбите си, за да успее да наложи новия продукт на пазара.
Всъщност по-голямата част от разходите за HomePod идват от високотехнологичната му аудио техника, която включва различни микрофони, пищялки, бас и компоненти за управление на захранването. Докладът предполага, че те достигат до 58 долара, като още 60 долара покриват по-дребните части като осветителна система, използвана за показване на анимацията, свързана със Siri например. Още 25.50 долара струва чипът А8, външният корпус и другите части са с цена около 25 долара, а остатъка до 186 долара TechInsights калкулира за производство, тестове и опаковка.
Разбира се тези стойности далеч не разкриват цялата история, тъй като за пръв път експертите нямат достъп до всички цени на използваните компоненти, поради политиката на компанията да предоставя на своите доставчици правото да ги удвояват, или намаляват, за да получи това, което иска на цена, на която никой друг не може. Сумата 216 долара не разкрива и разходите на гиганта за научноизследователска и развойна дейност през времето, в което е разработван HomePod, а някои доклади твърдят, че това се е случвало далеч преди Google и Amazon да пуснат своите продукти в тази категория. От тогава насам разходите за разработка на Apple като дял от приходите са по-високи дори, отколкото в даден момент са били те за iPhone. Всичко това разбира се не е пресметнато в калкулацията, освено, ако за целта не са предвидени липсващите в сметката 30 долара.
Маржовете несъмнено са важни, а фактът, че HomePod струва повече, отколкото Google Home или Echo на Amazon означава, че Apple все още печели повече от продадена бройка, отколкото конкурентите й с по-ниски цени.