От първи юни начело на Lenovo България застана Йовко Атанасов, който се присъединява към компанията от 2013 година. Йовко Атанасов има повече от 15 години опит в индустрията, притежава необходимите качества и подходящо бизнес образование – бакалавър по Индустриален мениджмънт, магистър по Бизнес Администрация и EMBA от University of Amsterdam (UVA).
Ето какво сподели новият Country Manager на Lenovo България специално за читателите на Pixelmedia.bg.
ВЪПРОС: Господин Атанасов, току що оглавихте Lenovo България. Какъв е пътят до управленската позиция в голяма технологична фирма?
ОТГОВОР: Lenovo е не просто голяма компания, а утвърден технологичен лидер, което прави всяка лидерска позиция изключително отговорна. Що се отнася до изкачването по стълбичката на йерархията, то смятам, че той винаги е труден, осеян с предизвикателства и множество компромиси, най-вече в личния живот. За да бъдеш успешен, независимо с какво се занимаваш, трябва да бъдеш готов да се отдадеш напълно, да се заредиш с търпение и да имаш волята да се само мотивираш.
ВЪПРОС: Как са позиционирани изделията с марка Lenovo на българския пазар? С какви нови модели ще зарадвате потребителите в близко време?
ОТГОВОР: Пазарът на Lenovo в България е един от тези, в които сме номер едно във всички сегменти. Включително и при смартфоните, където, знаете, конкуренцията е най-голяма, а ние присъстваме на българския пазар едва от година и половина. Този впечатляващ успех ни дава възможността да превърнем България в една от приоритетните страни, където новите модели, иновации и технологии ще бъдат дистрибутирани. А като говорим за иновации и нови модели, то само след няколко дни – на 9 юни за Lenovo предстои най-важното събитие за годината – втората годишна конференция TechWorld. На нея ще бъдат представени новите Moto устройствa, които очакваме сериозно да променят индустрията. Освен това ще се състои и дългоочакваната премиера на първото устройство с Project Tango.
ВЪПРОС: Как преодолявате конкуренцията на останалите фирми в бранша?
ОТГОВОР: Технологичният бранш е генератор на истински революции. Появиха се множество продукти и услуги, без които вече ни е трудно да си представим нашето ежедневие. Lenovo има огромен принос и нееднократно е била компанията, която е поставяла началото на цяла една нова епоха. Примери за това са нашите продукти като Yoga, който е първият в света хибриден лаптоп, ThinkPad е истински здрава машина, която отговаря на военните стандарти Mil-Spec, а Moto X Force е първият в света смартфон с гарантирано нечуплив дисплей. И не само, че предоставяме иновативни технологии, ами и ги предлагаме на изключително адекватни цени. Благодарение на мащаба на компанията, и стабилните ни връзки с контрагентите, нашите клиенти по целия свят получават своите устройства на много близки пазарни цени.
ВЪПРОС: Какви са Вашите препоръки за успешен бизнес?
ОТГОВОР: Няма точна формула за успех. Всеки сам преценява каква цена е готов да плати. Българинът е интелигентен потребител с високо ниво на технологична култура. Ето защо не е изненадващо, че именно Lenovo е тяхната любима марка, когато говорим за таблети и лаптопи, а от миналото тримесечие сме бранд номер едно и в смартфон-сегмента.
ВЪПРОС: Вашите прогнози за развитие на ИТК-пазара до края на годината?
ОТГОВОР: ИКТ пазарът е най-динамичният, което го прави сложен за прогнозиране, но със сигурност фокусът се измества от компютрите към смартфоните, за което свидетелстват и последните проучвания и анализи. Очакванията са все повече сфери на нашия живот да бъдат контролирани посредством смартфона, което роди и тенденцията от последните години – Internet of Things. Същото се отнася и за виртуалната и добавената реалност. В тази област, както знаете, Google и Lenovo си партнират и заедно ще обявим първото Project Tango устройство, на 9-ти юни в Силициевата долина на Сан Франциско. Всички ваши читатели могат да гледат стратегическата конференция на Lenovo – TechWorld’16 Keynote – в Youtube канала ни. Стриймингът започва в 19:30 часа българско време.
Интервю на Наталия Велева