И това лято гръцките курорти ще бъдат предпочитана дестинация от българските туристи, следвани от тези в Турция. Това става ясно от статистиката на Ofertini.com, който е сред най-големите български агрегатори на оферти за групово пазаруване. Порталът включва оферти от повечето български сайтове за групово пазаруване в области като туризъм, технологии и джаджи, автомобили, продукти за дома, фризьорски услуги, масажи и др.
„Вече можем да кажем, че гръцките курорти са се наложили дългосрочно като предпочитана дестинация сред много български семейства. Това означава, че в случая вече говорим за установени навици и устойчиви нагласи, наложили се през годините и категорично не става въпрос просто за моментно решение, мотивирано от ниски цени и изгодни оферти. Очакваме тези нагласи да продължат да бъдат важен фактор при избора на туристическа дестинация от българите през следващите години“ – споделиха от екипа на Ofertini.
От началото на годината Гърция и Турция имат съответно 17 % и 12 % от всички поръчки за почивки и екскурзии, направени в портала за групово пазаруване. Това си проличава и при статистиката за най-търсените категории в ofertini, в която неизменно са включени „Гърция“, „All-inclusive Гърция“ и „Море в Турция”. Сред останалите най-често поръчвани категории услуги в Ofertini.com са също „За двама”, „All-inclusive”, „СПА”, „Първа линия море”, както и неизменната „Last-minute”. От българските туристически дестинации най-често посетителите на портала са търсили оферти за Велинград, Приморско, Банско, Поморие, Слънчев Бряг и Златни пясъци. Интересно е също, че е нараснал интересът към офертите за екотуризъм, които от началото на годината бележат ръст от 35% на месечна база. Друга любопитна статистика от Ofertini е, че сайтът се използва главно от млади хора като близо 60% от всички негови потребители са на възраст между 25 и 44 години.