Министерството на финансите в Германия проучва възможността да наложи 15% специален данък върху приходите на големите технологични компании като Facebook и Google от онлайн реклами от местни оператори, съобщава infostock, позовавайки се на информация от “Ройтерс”.
Този ход би могъл да направи плащанията за онлайн реклами да бъдат на принципа на плащането на лицензионни такси в Германия. Местните компании, които решат да пускат онлайн реклами, ще трябва да възстановят данъка впоследствие.
Финансовото министерство потвърди, че обсъжда такива планове, но подчерта, че няма постигнато споразумение за това как да се процедира между федералните финансови власти.
Междувременно Европа напоследък демонстрира желание да обнови данъчната си политика, включително по отношение на технологичните гиганти. Така преди около година ЕК излезе с предложение за тъй наречения “данък интернет”, чиято идея е компании като Facebook, Amazon и Google да започнат да се облагат по отделно във всяка държава, където компаниите имат приходи. Засега нейното прокарване е стопирано, но някои държави обявиха, че ще предприемат действия на национално ниво.
Миналата седмица стана ясно, че икономиката на Германия е успяла да избегне рецесията, както анализаторите очакваха. През последното тримесечие на 2018 година брутният вътрешен продукт остана на нивото от третото тримесечие, когато се сви с 0.2%.
БВП нарасна с 0.4% през първото тримесечие и с 0.5% през второто тримесечие на 2018 година, след което последва отслабване през второто полугодие – спад с 0.2% през третото тримесечие и нулев растеж през четвъртото тримесечие.
Влошаването на растежа през втората половина на 2018 година се дължеше отчасти на краткосрочни проблеми в ключови сектори като автомобилната и химическата индустрии. Негативно влияние обаче оказа и отслабващия германски експорт, по-специално в посока Китай, като това вероятно ще продължава да ограничава икономическия растеж на страната и през настоящата година.