Със сигурност времето, в което iPhone беше в центъра на тримесечните финансови резултати на Apple отминава, въпреки че емблематичният смартфон все още е един от най-големите източници на приходи за компанията. Името му обаче се появява само веднъж в доклада за печалбите през второто тримесечие, а причината за това разбира се е, че новите модели вече не са така вълнуващи.
Всъщност продажбите на iPhone са спаднали до 31.05 милиарда долара, но все още са достатъчно големи, за да представляват 53% от общите приходи на гиганта. Вместо това Apple избра да подчертае своята дивизия за услуги, която носи приход от 11.5 милиарда долара – най-високият до сега в историята на компанията. Продажбите на Mac също са недостатъчни, но сегментите iPad и аксесоари за дома реализират значителни печалби, спрямо предходното тримесечие. По данни на IDC, Apple е доставила около 36.4 милиона iPhone, което е с 30% по-малко, в сравнение с миналата година и води до загубата на второто място сред най-големите доставчици на смартфони в света.
От известно време за Apple услугите са на фокус, което е съвсем логично с нарастването на пазара на смартфони и последните ъпгрейди на продуктите, които са все по-малко революционни. Компанията се стреми да компенсира намаляващите си приходи с помощта на App Store, iCloud, Apple Pay и Apple Music, както и трите нови абонаментни услуги, представени през март.