Постепенно социалните мрежи стават все по-популярен източник на информация и място за прекарване на свободното време. Изследване, проведено от компанията Click Consult показва, че 65% от младите британци на възраст между 16 и 24 години предпочитат социалните мрежи пред гледането на телевизия.
Според проучването, 37% от анкетираните в тази възрастова група едновременно гледат телевизора и общуват в социални мрежи. Около 6% от запитаните прекарват в тях над 8 часа на ден. Прекарването на времето в социална мрежа е по-популярно сред момичетата, отколкото сред момчетата.
В горната възрастова група, от 25 до 34 години, телевизията и социалните мрежи вървят паралелно с по около 50%. Хората, които са над 50 годишна възраст обаче все пак си предпочитат телевизора и само 32% от тях прекарват повече време във Facebook.
“Не можем да говорим за залез на телевизията, но телевизионните компании трябва да се замислят за тенденциите, които се проявяват все по-силно“, – казват авторите на изследването.