Идея за умен часовник за незрящи спечели състезание за социални иновации

Джуниър Ачийвмънт България и NN България наградиха победителите в петото издание на международното състезание „Социални иновации” (Social Innovation Relay). Учениците Искрен Гайдаров, Любомира Любенова и Мария Иванова от 11-ти клас на СОУ „Димитър Благоев“, гр. Провадия или отбор „Seetech“, спечелиха състезанието в България със своята идея за умен (smart) часовник за незрящи хора. Тяхната социална бизнес концепция е за създаването на „умен“ часовник за незрящи хора – многофункционално устройство, което служи едновременно като навигатор, комуникатор, телефон и анализатор и по този начин помага на незрящите хора да се интегрират по-ефективно в заобикалящата ги среда. Идеята на българските ученици получи възможност за участие на международен финал на престижното състезание.

На второ място бяха отличени учениците от ЕГ „Иван Вазов“, гр. Пловдив, с проект за деца, лишени от родителска грижа, който е основан върху уеб и мобилно приложение. Трето място заеха ученици от ПГИ „Д-р Иван Богоров“, гр. Варна. Тяхната идея бе посветена на производство на аксесоари от периферни компютърни устройства, които са приключили полезния си живот.

Победителите от трите отбора бяха наградени от главния изпълнителен директор на NN България – г-н Николай Стойков. Той, заедно с изпълнителния директор на Джуниър Ачийвмънт България, г-жа Милена Стойчева, поздравиха победителите за иновативните идеи и успеха на отборите им.

„Чудесното на този проект е, че предприемаческата енергия на учениците от по-горните класове на българските училища се среща с доброволческата инициатива на служителите на NN България за създаване на проекти, които са важни за цялото общество. За нас е важно да бъдем до младите хора, като допринасяме за по-добрата им финансова култура и за изграждането на знания и умения, с които да създават и подобряват  икономическите условия на живот за себе си и за обществото ни като цяло.”, сподели Николай Стойков, главен изпълнителен директор на NN България.

„Инициативата „Социални иновации“ е една от най-добрите програми – както като практика на обучение, така и като корпоративно партньорство. Сътрудничеството с NN е ценно с това, че дава възможност за ангажирано участие на бизнес доброволци в менторството на ученическите екипи. Тази инициатива изгражда реална връзка между образованието и бизнеса“, каза на свой ред Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България.

„Горда и щастлива съм с успеха на моите ученици. Благодаря на Джуниър Ачийвмънт България за възможността да участваме и на компанията NN за всеотдайното отношение на нейните служители, докато консултираха екипа и го напътстваха в развиване на идеята”, сподели учителката на победителите – г-жа Пламена Стефанова от СОУ „Димитър Благоев“, гр. Провадия. Тя също бе наградена от организаторите на състезанието.

„Социални иновации” е световно състезание, в което ученически отбори от 7 страни разработват проекти, които могат да окажат положително влияние върху обществото. Учениците от Провадия достигнаха до победа, след като преодоляха конкуренция от общо 300 отбора и 1000 ученици, включили се в националните кръгове на конкурса. По време на състезанието участниците бяха напътствани от 21 служители на NN България, които ги обучаваха да мислят иновативно и да развиват умения, с чиято помощ да се превърнат в социално отговорни предприемачи.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *