Viber празнува годишнина от пускането на филтрите с добавена реалност (AR), с интересни данни – те са използвани 80 милиона пъти, като топ предпочитаният филтър е бил играта с традиционните български ястия – използван 1,7 милиона пъти.
Според данните, българите предпочитат теми с местна насоченост, като например филтърът, който им позволява да сложат традиционни символи върху лицето си – посетен над 800 000 пъти, но и не пропускат да се снимат с разкрасяващи или забавни ефекти.
Филтрите, които компанията създава освен да забавляват и вдъхновяват потребителите, могат да помагат и на големи каузи. Пример е инициативата Movember, която отбелязва в цял свят месеца, посветен на мъжкото здраве, по един по-нестандартен начин – с пускането на мустак. За хората, които не успеят да го постигнат натурално, от Viber са подготвили специален филтър, който е наличен в платформата от днес. Така всеки мъж (или жена) може да бъде част от каузата и да помогне тя да достигне до повече хора.
Viber лансира филтрите миналата есен, за да даде на потребителите си още един начин да се забавляват, докато използват приложението. Те могат да променят вида си или средата, в която се намират, но най-вече имат възможността да обогатят общуването с близки и приятели по един по-нестандартен и забавен начин.
Бизнесът също се възползва активно от функцията. През добавена реалност брандове и организации могат да позиционират продуктите или услугите си по креативен, ненатрапчив и същевременно ангажиращ начин. Филтрите на Viber може да се достъпят при активиране на камерата в приложението.