Защо една компания трябва да инвестира във фирмени обучения на персонала си?

 

Когато една компания излиза на международните пазари, се изисква служителите да имат определено ниво на владеене на чужд език. Няма голямо значение дали дадена компания си партнира с международна фирма, отваря допълнителни офиси в друга държава или просто иска да разшири своята клиентска база; възможността за комуникация на множество езици се превръща в императивен фактор за успешния растеж на всеки бизнес.

Много компании правят значителни инвестиции в програми, които позволяват на служителите им да учат други езици. Това помага не само за подобряване на вътрешните комуникации, ефективност и производителност, но и за повишаване на доверието на персонала и увеличава професионалните умения.

От друга страна подобен тип обучение помага на служителите да увеличат максимално своите професионални умения, помага за подобряване на взаимоотношенията персонал-клиент, но също така облагодетелства бизнес възможностите.

Обучението по чужди езици стана толкова важно в бизнес средата, че много експерти го смятат за основна тенденция не само за големия международен бизнес, но и за по-малките компании, тъй като говорещите чужди езици бързо се интегрират в много различни общества.

Интересното е, че обучението по английски не е единственият език, който много компании предлагат на своите служители, но обръщат внимание и на такива, с които комуникират в своята работа. Всъщност днес владеенето на повече от един език е много голямо предимство и се превръща в  гаранция за успех.

Търсейки партньор в тези фирмени обучения обаче, е важно мениджърите да намерят сигурен партньор и стабилна компания, която да гарантира качество. Затова и не е случайно, че много компании се ориентират към фирмени обучения по чужди езици в Омега.

Те пpeдлaгат гъвĸaви пpoгpaми, ĸoитo дa ce впишaт лecнo в paбoтния циĸъл нa фиpмaтa – както гpyпoви нa мяcтo във фиpмaтa или в школата, така и индивидyaлнo в yчeбнитe зaли нa шĸoлaтa.

Но кое прави една чуждоезикова програма толкова полезна?

Стимулира креативността

Изучаването на друг език  може да стимулира креативността и мисловните модели на служителите. Когато започнат да схващат нови термини и фрази, съзнанието им ще започне да подхожда по различен начин към проблемите и предизвикателствата. В крайна сметка те ще се възползват от добавения мироглед, когато предложат решения както на работното място, така и в личния си живот.

 

По-добро разбиране за другите

Изучаването на чужд език означава и повече знания за новата култура, достъп до нови и неизползвани преди това източници на знания. Това отваря умовете за нови начини на мислене и може да бъде отличен начин за постигане на предимство в света на бизнеса.

По-висока международна стойност

Много компании биха предпочели да правят бизнес с някой, който също говори техния език,. Така че, ако един екип комуникира свободно на друг език (или няколко езика), тя незабавно придобива предимство на пазара.

Подобрени когнитивни способности

Изучаването на нещо ново, особено на нещо толкова специфично и предизвикателно като чужд език, е отличен начин за  повишаване на познавателните способности . Това е доказан начин да помогнете за предотвратяване на възможни когнитивни заболявания.

Всеки път, когато човек се ангажира с нова и различна от обичайната дейност, мозъкът започва да работи  на по-високи обороти.

Създава се усещане за отборен дух

Участието в каквато и да е дейност като група непременно ще повлияе духа и усещането за принадлежност към определен екип по много положителен начин. Ученето заедно и взаимно подпомагане ще формират чувство за сплотеност.

Повишаване на доверието

Овладяването на ново умение осигурява  незабавно повишаване на увереността. Ученето, мисленето, научаването на нови неща е упорита работа и дава усещане за повече увереност. Със сигурност всичко това ще повлияе на начина, по който служителите изпълняват ежедневните си задачи – защото увереността е голям стимул за производителността.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *