Една от големите застрахователни компании във Великобритания – Admiral Insurance, разработи алгоритъм за анализ на личностните качества на собствениците на автомобили чрез поведението им в социалните мрежи.
Алгоритъмът на Admiral Insurance анализира акаунтите във Facebook, за да определи доколко определен клиент е склонен към безопасно управление на автомобила. Методът е основан, в частност, на предположението, че организираният и добросъвестен клиент избира по-скоро безопасен, отколкото самонадеян стил на шофиране.
Анализът се основава на определени словесни маркери в социалната мрежа. Например, самонадеяният водач по-често използва изрази, като “винаги” и “никога” и по-рядко – “може би”, пише econ.bg.
Тази схема ще се прилага доброволно и то само за отстъпка за акуратни водачи, но не и за повишаване на цената на застраховката.
От застрахователната компания считат, че анализът на данните от Facebook е подходящ за начинаещи шофьори. Дан Майнс, който оглавява проекта, засега оценява перспективите за масово прилагане много внимателно. “Към момента не сме сигурни дали клиентите са готови да споделят с нас персонални данни”, посочва той и допълва, че проектът е тестови и иновационен, но не е задължително да бъде прилаган в бъдеще.
Според наблюдатели обаче, застрахователните компании със сигурност ще се заинтересуват от всяка възможност за по-дълбоко проникване в живота на хората, за да определят по-прецизно тарифите по отделните застраховки.