В началото на седмицата Ericsson представи своя годишен доклад, отразяващ състоянието на мобилната индустрия и прогнозите на специалистите в компанията за бъдещето. Както вече писахме в репортажите си от мястото на събитието – акцентът в анализите за следващите няколко години е мобилният трафик, който потребителите осъществяват през своя смартфон. Неговият ръст, мрежите които ще трябва да го поемат, новите услуги, които ще се предлагат от мобилните оператори и т.н.
Докладът на Ericsson обаче е доста обемен документ и разглежда още много аспекти на мобилния свят, с които тепърва предстои да ви запознаем, а едно от нещата които веднага ни направи впечатление е, че голяма част от активните смартфон потребители са… Жените!
По-нежната част от човечеството, противно на всякакви клишета, възприема смартфоните много по-добре от мъжете в редица аспекти. Проучванията на Ericsson показват, че дамите са основни потребители и ползватели на умни телефони, като превъзхождат силния пол в много от действията, които се осъществяват посредством смартфон: приложения за отстъпки, Chek-in услуги, социални мрежи, изпращане и получаване на снимки, SMS.
В глобален план жените са по-активните потребители от мъжете, когато става въпрос за текстова комуникация, а също така 77% от тях редовно изпращат и получават снимки, 59% използват социални мрежи, 24% използват приложения, за да отбележат къде са, а 17% използват различни отстъпки и ваучери през мобилни си телефони.
Оказва се, че дамите са по-активните потребители навсякъде, а на пазари като Русия, Египет, Южна Африка и Турция по-честото ползване на услугите, предлагани от смартфона им е дори по-значително.