Е-управлението ще струва 3,5 млн. лева

Реформата в българската администрация и въвеждането на е-управление ще струват на данъкоплатците 3,5 милиона лева, става ясно от обществена поръчка на Министерски съвет за изготвяне на техническа документация по проект „Трансформация на модела на административно обслужване“. Средствата за осъществяването ѝ ще бъдат отпуснати от програма „Добро управление“ на Европейския съюз.

Целите на разходите включват: “подобряване на модела на организация и поддържане на регистрите в държавната администрация”, “премахване на пречките за въвеждане на комплексно административно обслужване”, “усъвършенстване на работните процеси по предоставяне на административните услуги” и “стандартизиране на ключови за гражданите и бизнеса услуги на общините”. Според самата обществена поръчка това ще е първата фаза на реформа на сега действащата форма на обслужване. Новите средства ще бъдат разходвани за надграждане на две стратегически системи за информация, а освен тях 50 ведомства трябва да се сдобият с „единен механизъм за служебно заявявване и издаване на удостоверения“, се посочва в документа.

Началото на проекта ще започне през април с обществена поръчка за “Проектиране, програмиране, изграждане и пилотно внедряване на централизиран механизъм за служебно заявяване и издаване на удостоверения от налични системи”, която ще струва 208 333 лв. без ДДС. За „Надграждане на Интегрираната информационна система на държавната администрация” от администрацията ще отделят 262 хил. лв. без ДДС, почти 1,8 милиона лв. ще бъдат разходвани за “Инвентаризация и анализ на режимите, административните услуги и информационните масиви, анализ на регистрите в държавната администрация, разработване на концепция и пътна карта”, a още 842 хил. лв. без ДДС ще бъдат изхарчени за „Внедряване на услуги за принципа на “Епизоди от живота” и “Бизнес събития”. Рекламата на целия проект ще струва 110 000 лв. без ДДС.

В обществената поръчка се посочва, че поредните срещу поредните милиони за административни реформи индивидите и фирмите ще получат „по-високо въздействие, устойчивост, ефективност и прозрачно приоритизиране на бъдещи проекти и инициативи, свързани с административната реформа, комплексното административно обслужване и е-управлението на централните и териториалните администрации и определени доставчици на обществени услуги“. За подобна реформа – въвеждането на електронно правителство – властите вече изхарчиха милиони левове през последните години.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *