Съдът на Европейския съюз (ЕС) наложи нови ограничения върху използването на лични данни на потребителите за рекламни цели от социални мрежи като Facebook. Това решение е в отговор на дело, заведено от австрийския активист за защита на данните Макс Шремс, който вече има две големи победи срещу Facebook, довели до промени в обмена на данни между САЩ и ЕС.
Шремс, който публично разкри, че е хомосексуалист, заведе делото в австрийски съд, след като Facebook използва неговата сексуална ориентация и други лични данни за целенасочена реклама. Австрийският съд се обърна към Европейския съд в Люксембург за тълкуване на Общия регламент за защита на данните на ЕС (GDPR).
Съдът постанови, че събирането, анализът и обработката на всички лични данни за рекламни цели нарушава принципите на GDPR и че компаниите трябва да ограничат количеството и продължителността на използването на данни за рекламни цели. Това решение на съда е значителна стъпка към по-строг контрол върху използването на лични данни и защита на правата на потребителите в ЕС.