Емоциите на потребителя са ключът за успешен маркетинг във Facebook

Автор: Таня Пенчева

На 6 декември се проведе традиционния семинар Social Me Workshop под надслов Internet marketing update 2014. На събитието бяха представени актуални новости от сферата на дигиталния маркетинг.

Популярността на социалните мрежи и тяхното използване от все повече компании като канал за популяризиране и изграждане на имидж нараства. Това налага все по-добрата информираност от страна на специалистите за тенденциите и тънкостите в тази област.

Потокът от информация, който ни залива в интернет, вече мигрира и във Facebook и става все по-трудно за компаниите да се преборят за вниманието на потребителите. Това води до непрекъснати промени в алгоритъма, чрез който се достига до тях.

Според най-новите тенденции, дискутирани на семинара, Facebook все повече ще ограничава т.нар. „organic reach“ с цел да подобри взаимодействието с потребителите и да се достига до повече истински фенове. „Важно е да се ангажира потребителя, а не да се постигат празни кликове и да се трупат фенове, които не са заинтересовани да взаимодействат“, уточни Ален Попович, маркетинг мениджър в Social Me.

По време на своята презентация той обърна внимание и на някои практически съвети за това как трябва да се управляват кампаниите във Facebook и какви тънкости могат да се използват за привличане и ангажиране на хората.

Според актуални проучвания в 80% от разговорите в социалните мрежи говорим за себе си. Освен това е интересен и фактът, че хората споделят по-лесно негативни емоции, отколкото позитивни. Всички тези наблюдения трябва да се използват от маркетинг специалистите, които поддържат и управляват Facebook страници, защото за разлика от традиционните канали за комуникация, в социалните медии водещи са именно емоциите на аудиторията. „Социалната мрежа е маркетинг на чувствата“, допълни Ален Попович.

Друг важен акцент от събитието бяха тенденциите в оптимизацията за търсещи машини (SEO). Доста сериозни промени се очакват и в алгоритъма на Google според Огнян Младенов от агенция SEOM. Един от двигателите в тази област се оказва стремителният растеж на потребление на смартфони, който е около 125%. Това не е нов тренд, но очевидно е стабилен, защото това ще бъде доста ключов фактор при класирането в търсачката. „Ако един сайт се зарежда бавно на смартфон, или таблет това ще окаже негативно влияние на индексирането му в Google като цяло“, допълни Огнян Младенов. Очаква се Google да започне да показва все по-голяма част от съдържанието в собствените си резултати от търсене, което може да доведе до отпадане на необходимостта потребителят да посещава отделните уебсайтове.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *