ЕК: Фейсбук и Гугъл не полагат достатъчно усилия в борба с разпространението на фалшиви новини

Разпространението на политическа реклама в социалните мрежи трябва да стане прозрачно в навечерието на планираните за май избори за Европейски парламент, убедени са в Брюксел.

Европейският съюз смята, че интернет гигантите Фейсбук и Гугъл не полагат достатъчно усилия за борба с разпространението на дезинформация в мрежата. Това заяви на брифинг в Брюксел европейският комисар по въпросите на сигурността Джулиан Кинг.

Предоставените сведения са „недостатъчни, непрозрачни и избирателни“, оплака се той. В тази връзка ЕК всеки месец ще публикува обобщаващ доклад за свършеното от корпорациите. Брюксел отдава дължимото на подписания през септември 2018 г. Кодекс за поведение спрямо дезинформацията.

В същото време политическата реклама, разпространявана в социалните мрежи, трябва да стане прозрачна в навечерието на насрочените за май европейски избори, подчерта Кинг.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *