Европейската комисия е разрешила на технологичната компания “Епъл” да купи мобилното приложение за разпознаване на музика “Шазам”. Двете компании сключиха сделката пред декември, но през април ЕК започна проверка, заради опасенията, че информацията на “Шазам” ще даде прекалено голямо предимство на “Епъл”, предава БТА.
Проверката започна след молби от музикални и технологични компании от Австрия, Франция, Исландия, Италия, Норвегия, Испания и Швеция. Европейската комисия може да спира сливания или да изиска отстъпки в случай, че те могат да навредят на конкуренцията е Европейския съюз. Тя е включвала проверка на потребителските данни, с които разполага “Шазам”, като целта е била да се определи дали тя няма да увеличи възможностите на “Епъл” предлага услугите си по-добре, за да привлича нови клиенти
.
“След внимателен анализ на потребителските и музикални данни на “Шазам” установихме, че придобиването им от “Епъл” няма да намали конкуренцията на дигиталния пазар на стрийминг услуги, каза еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер, цитирана от ДПА.