Дронове и вируална реалност ще променят журналистиката в бъдеще

Новинарските организации, които са изпитвали трудности през последните две десетилетия заради пренасочването на читателите към онлайн изданията и мобилните устройства, скоро ще трябва да се адаптират към изкуствения интелект, обогатената реалност и автоматизираната журналистика, намирайки начини да стигат до читателите си отвъд смартфоните, се посочва в изследване, представено по време на годишната среща на Асоциацията за онлайн новини във Вашингтон.

Гласовият интерфейс ще е едно от големите предизвикателства за медийните организации, посочва докладът на Ейми Уеб от бизнес училището „Стърн“ към Университета в Ню Йорк и основателка на института „Бъдеще днес“. Според института 50% от взаимодействието, което потребителите имат с компютъра си, ще бъде извършвано с гласова команда до 2023 г.

Някои технологични промени ще започнат да оказват влияние върху медиите в съвсем близкото бъдеще, в рамките на от 24 до 36 месеца.

Според Уеб по-голяма част от медиите имат малък опит с гласови приложения и услуги като „Алекса“ на Amazon и Google Home, които може да се окажат ключова част от бъдещата новинарска екосистема.

По тази причина според нея изкуственият интелект представлява „съществена заплаха за бъдещето на журналистиката“, която по думите й не играе активна роля в изграждането на принципите на изкуствения интелект.

Друг голям проблем, пред който ще трябва да се изправят медиите на бъдещето е и това, че новите технологии, влияещи на новините са извън техен контрол и вместо това са в ръцете на технологични фирми като Google, Amazon, Tencent, Baidu, IBM, Apple, Microsoft.

„Новинарските организации са потребители, а не автори“ със значителна роля, посочва още докладът, който съветва за установяването на междуиндустриално сътрудничество и експериментална дейност на по-мащабно ниво.

В изследването на Уеб се изброяват 75 технологични тенденции, които по всяка вероятност ще имат влияние върху журналистиката през следващите години, сред които дронове, виртуална реалност, технология, вградена в дрехите, 360-градусови видеа и проверка на факти в реално време.

Проучването на Уеб посочва също, че някои технологични промени ще започнат да оказват влияние върху медиите в съвсем близкото бъдеще, в рамките на от 24 до 36 месеца.

Някои от тези нови технологии, като способността да се тълкува визуална информация, развитието на алгоритми за писане и интерпретиране на новини, както и събирането и анализирането на все по-голямо количество данни, ще позволи на журналистите да извършват „по-богати и задълбочени репортажи, да проверяват факти и да редактират“, посочва докладът, цитиран от АФП и БГНЕС.

Тези нови технологии „ще дадат на журналистите суперсили, стига те да имат достатъчната подготовка“ да използват тези нови системи и устройства, пише още Уеб

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *