Основателят на един от доставчиците на електроенергия във Великобритания има нова компания, чрез която планира да предложи междуградски въздушни таксиметрови услуги, като въздушните таксита ще излитат и ще се приземяват вертикално, съобщава Bloomberg. Новата услуга трябва да бъде достъпна до 4 години.
Прототипът на безпилотно превозно средство на Vertical Aerospace, ръководена от главния изпълнителен директор Стивън Фицпатрик, и с помощта на бивши инженери на Boeing и Airbus, осъществи успешно своя първи тестов полет.
„Фокусирали сме се на пазара на пътувания на сравнително къси разстояния, между градовете“, каза Фицпатрик. „Идеята е нашите управляеми превозни средства да возят пътниците от един град до друг, като ги оставят по-близо до домовете им, не непременно на летища“, допълни той, цитиран от infostock.
Фирмата на Фицпатрик, която той финансира самостоятелно, съвсем не е единственият участник в глобалната надпревара за производството на летящо превозно средство, което да излита и каца вертикално. Според проучване на Deloitte, публикувано през януари, изследването и създаването на прототипи на пътнически дронове и летящи коли датира от началото на 80-те години на миналия век. Като преобладаващата част от тези проекти не са стигнали фазата на производство.
Airbus и Boeing имат добре развити планове за летящи таксита. Според изпълнителния директор на Boeing Денис Мюленбург самоуправляеми самолети ще могат да кръжат над градовете след близо десетилетие. Правителството на Япония също си поставя такава времева рамка. Подобно е и виждането на Uber.
Според Фицпатрик, който е изпълнителен директор и на Ovo Enegry Ltd., екипът му от инженери ще може да се справи в по-кратък срок.
От компанията съобщават още, че тестовият полет на техния безпилотен изцяло електрически прототип, който изглежда като дрон с размери и форма на автомобил, успешно е бил демонстриран на малко летище в Англия през юни. Прототипът може да лети само пет минути, каза говорителят на стартъпа, но подчерта, че той може да развива скорост до 80 км в час. Компанията планира моделите, управлявани от пилот, с малък брой пътници да могат да изминават по около 800 км.
Въпреки че британските власти за гражданска авиация са разрешили тестовия полет, масовото въвеждане в употреба на подобни превозни средства ще бъде предизвикателство за регулаторите, посочват от Bloomberg.