До 2022 г. в Евросъюза всяка година ще се продават около 154 милиона домашни „умни“ устройства. Това сочи прогноза на анализаторите от ABI Research за развитието на европейския пазар на „умни“ домове. Броят на домакинствата, снабдени със системи „умен“ дом, ще достигне 103 милиона.
Според анализаторите основен двигател на развитието на пазара ще бъде ръстът на преките инвестиции и развитието на европейските компании, които, за разлика от своите конкуренти от САЩ, могат да предложат решения, адаптирани към изискванията на законодателството както на целия Европейски съюз, така и на отделните държави от Евросъюза.
„Европейските доставчици на умни домакинства, сред които влизат както известни в целия свят компании като Signify (бившата Philips Lighting), така и локално ориентирани играчи като Hive, Tado и Netatmo, които все по-често предлагат решения, насочени към специфичните изисквания на пазара – коментира анализаторът на ABI Research Джонатан Колинс. – Още повече влиянието на американските гиганти, като Amazon, Apple и Google, и в частност – наличието на техни умни домашни гласови платформи с поддръжка на европейски езици, ще помогне за формиране и стимулиране на появата на европейски „умен“ вътрешен пазар през следващите години.“
Що се отнася до европейските телекомуникационни компании, част от тях – като например Deutsche Telekom и Swisscom, предлагат услуги на пазара на „умните“ домове вече повече от 10 години. През настоящата година на този пазар за първи път стъпиха Vodafone и BT. Увеличението на конкуренцията между тези компании, а също така разширяването на списъка на умните устройства и появата на умни функции в традиционното оборудване, също ще оказва съществено влияние на развитието на пазара в близките 5 години. „С успех ще могат да се похвалят онези компании, които разбират световните тенденции в развитието на пазара на „умни“ домове и могат да ги адаптират към особеностите на всяка отделна държава“, смята Джонатан Колинс.