Доходите от ransomware кампаниите са скочили три пъти

Дходите от т.нар. ransomware кампании са скочили три пъти за последната година. Това показват данни от анализи на Symantec и Verizon, цитирани от CNET.

Ransomware се наричат компютърни вируси, които криптират файловете и не дават достъп до тях докато потребителят не плати откуп, обикновено чрез Bitcoin. Данните на Verizon показват, че през 2016 г. атаките чрез ransomware да скочили с 50% и вече това е петият по популярност зловреден код в интернет. Над 70% от атаките са насочени към болници, аптеки и застрахователни агенции.

Symantec открива и три пъти повече вариации на вируси на ransomware през 2016 г. Компанията е засякла още, че миналата година е имало средно по 1271 ransomware атаки всеки ден. Популярността на този тип зловреден код ще продължава да расте, защото като цяло е доста лесен за реализиране и разпространение, а се оказва и много доходоносен.

През 2015 г. средната печалба на хакерите от една жертва е била $294. През 2016 г. сумата скача на $1077 на жертва. Понякога дори излиза по-евтино човек просто да си купи нов компютър, особено ако криптираните от вируса файлове не са му особено важни.

Именно затова обаче този тип атаки се насочват най-вече към фирми и организации, тъй като доста от тях все още подценяват риска и не държат достатъчно актуални резервни копия на файловете. Данните показват, че средно 64% от жертвите на ransomware в САЩ в крайна сметка плащат виртуалния откуп.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *