“Дойче Пост” се забърка в скандал, подобен на този с “Фейсбук”

“Дойче Пост” се забърка в скландал, който много прилича на този с “Фейсбук”, разразил се последните седмици. Пощенският концерн е събирал данните на своите клиенти и ги е предлагал на политическите партии да ги използват по време на предизборната надпревара през 2017 г. Това съобщава днес “Билд”, предаде БГНЕС.

По данни на изданието продажбата се е осъществявала от 2005 г. чрез дъщерната компания на концерна “Дойче Пост Директ”. През 2017 г. част от информацията за клиентите с цел анализ на политическите предпочитания са купили Християндемократическият съюз на Ангела Меркел и Партията на Свободните демократи. Двете политически сили потвърдиха, че са купували данни, а от “Дойче Пост” подчертаха, че не са предавали персонална информация, по-конкретно адреси, и са спазвали действащото законодателство.

В същото време данните съдържат такива сведения, като пол, образование, покупателна способност, възраст, дали сте собственик на жилище или кола. По-рано около компанията Фейсбук избухна скандал заради използването на личните данни на милиони потребители от британската фирма “Кеймбридж Аналитика”. Тя е успяла да събере данните за над 50 милиона потребители на Фейсбук, за да разработи алгоритъм за политическите предпочитания на избирателите.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *