Десислава Бошнакова: Потребителите са гладни за автентично съдържание

През ноември стартира най- новата професионална програма на BEIED Bulgaria и TriplePro , фокусирана върху създаването и управлението на маркетинг съдържание. Content Marketing Program 2016 цели да помогне на съвременните маркетолози, дизайнери, бранд мениджъри, специалисти по маркетинг в социалните медии, да усъвършенстват изкуството на създаването и планирането на ценно съдържание. Програмата включва поредица от реални казуси от бизнеса практиката, екипни задачи, дискусии, симулации и предизвикателства.

В следващите редове можете да прочетете интервю за програмата на един от лекторите в нея – Десислава Бошнакова, собственик и управител на PR агенция ROI Communication пред Pixelmedia.bg:

ВЪПРОС: Защо напоследък маркетингът на съдържанието се оказва толкова важен инструмент?

ОТГОВОР: Средата се променя, следвайки промените в технологиите и в поведението на потребителите. А те, потребителите, вече умеят да избягват традиционните форми на реклама, но пък са гладни за автентично, адекватно, полезно и лесно достъпно съдържание. И така съдържанието се върна в комуникацията. Не мисля, че е нещо ново, просто след като липсата на съдържание се изчерпа, днес нуждата от съдържание се възражда.

ВЪПРОС: Доколко в България фирмите умеят да разказват истории в своите послания?

ОТГОВОР: Някои умеят, други – не. По-интересното е, че някои дори не се и опитват. Интересната история в комуникацията с потребителите винаги е по-печелившият избор в дългосрочен план. Въпросът е мислим ли за това как ще работим в бъдещето. Защото хората, дори и да не си дават сметка, помнят. И подсъзнателно, когато имат възможност за избор, винаги избират продукта с по-близка до тях история. А когато няма история е по-трудно да се запомни посланието. Защото ние разказваме истории и слушаме истории от началото на своя живот.

ВЪПРОС: Ролята на творческото мислене? Можем ли да се научим да сме креативни?

ОТГОВОР: Ще си позволя да перифразирам реплика от филма “Рататуй”, и тя ще прозвучи така: “Всеки може да се научи да бъде по-креативен”. Креативността не е талант, а умение. И като всяко човешко умение може да се развива. Въпросът е искаме ли да развиваме креативността си? Искаме ли да бъдем креативни в области различни от избягване на данъци, купуване на неща, чиято стойност далеч надхвърля възможностите ни и т.н. Защото креативността е умение, което всеки от нас може да развива, но е нужна и среда, която търси креативни решения на предизвикателствата, пред които се изправя.

ВЪПРОС: Какво бихте посъветвали младите маркетинг специалисти?

ОТГОВОР: Да се запитат: Работата им вдъхновява ли ги? Ако отговорът е не, да потърсят онова занимание, което ще кара сърцето им да пее. Без това усещане, успехът е невъзможен, по скромното ми мнение. Трябва да обичаш това, което правиш, за да можеш да бъде добър, за да има шанс да станеш най-добрият. Иначе е мъка.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *