Два български отбора сред трите победители в HCP Startup Challenge

Българските стартиращи компании ShopUp и Scalefocus са сред трите победителя в глобалното предизвикателство на SAP HCP Startup Challenge. Конкурсът имаше за цел да запознае стартиращите компании с безкрайните възможности на иновативния продукт SAP HANA Cloud Platform. Участниците бяха стартиращи компании от Централна и Източна Европа, които искат да изградят, разширят и интегрират модерни мобилни приложения, за да отговорят на съществуващите нужди на бизнеса. Предизвикателството бе реализирано с подкрепата на старт-ъп акселератора Eleven.

138 старт-ъпа от 100 компании участваха в 6 hands-on семинара в 6 страни от ЦИЕ (Полша, Чехия, Унгария, Румъния, Сърбия и България). Участниците имаха един месец, за да развият идеята и/или самото приложение и да кандидатстват за финалното предизвикателство. Бяха получени 20 кандидатури, а по време на предварителния подбор SAP подбра 10-те финалисти за крайния пич: Anymedia, Optima Група и Valgbar от Румъния; Apollogic, Bigpredict, KBJ и LifeApps от Полша; ScaleFocus и ShopUp от България, и L@blogistiX от Сърбия. По време на 5-минутните презентации и 5-те минути за отговаряне на въпроси на журито, финалистите представиха много разнообразни приложения.

Жури, състоящо се от Симон Калуза (Управляващ директор, SAP CEE), Флориан Декер (Оперативен директор, SAP CEE), Райнхард Шварц (Ръководител на платформата за ЦИЕ), Стано Симунек (Ръководител на партньорската екосистема на SAP CEE) и Юрай Полореки (Ръководител Маркетинг в Централна и Източна Европа) имаше трудната задача да избере най-добрите приложения. Победителите получават възможността да представят заедно със SAP своето решение на повече от 2000 клиенти на SAP в Централна и Източна Европа и да получат до 100 000 EUR от SAP и Eleven, за да изградят и развият своето решение. Готовото приложение ще влезе в продуктовия каталог на компанията и ще се предлага като сертифицирано SAP решение.

Ето и трите победителя: Scalefocus, България

Scalefocus проектира мобилно приложение MobIns, което е вдъхновено от години технически и бизнес опит на екипа в застрахователната сфера. Функционалността и дизайна на MobIns поддържат бизнес модел на многостранна платформа, обслужваща няколко клиентски сегмента наведнъж. Тя прави възможно мобилно застраховане чрез гъвкава, но опростена комуникация между клиентите и компании за застраховки, лизинг или компании за търговия на дребно. Приложението осигурява ежедневно съдържание до поискване на вашето мобилно устройство, което се възползва от безкрайните мощност и аналитични способности на Hana Cloud Platform. За последните 3 години ScaleFocus успешно реализира над 100 проекта на клиенти в 16 страни в целия свят и е изградила екип от над 250 специалисти. Новосъздаденият SAP отдел продължава динамичното развитие на компанията. „С помощта на нашия професионален SAP екип, чиито членове са участвали в проекти по внедряване на SAP в целия свят, ние ще дадем тласък на партньорството си със SAP.” – споделиха от компанията.

ShopUp, България

ShopUp е маркетинг платформа за анализ на поведението и навиците на клиентите, както в магазините, така и онлайн (включително мобилни приложения). Целта е повишаване ангажираността на потребителите към даден бранд/магазин.

Създателите на ShopUp са Серги Сергиев (Data Science Society) и Иван Иванов – системен архитект.

„Запитахме се, дали може ли да се анализира информацията за поведението на потребителите не само в интернет, но и на място в магазина и каква е нейната добавена стойност. Профилирането на клиентите посредством тяхното физическо, онлайн и мобилно присъствие, дава възможност за по-добро разбиране на потребностите им и по-ефективна комуникация с тях.

В момента компанията е завършила решението за мониторинг и анализ в магазините, а следващата стъпка е реализиране на цялостна версия на продукта и пускане на пазара, като SaaS платформа.

Apollogic, Полша

360 градус-овото Customer View приложение съчетава клиентските данни от SAP CRM и ERP системи и го обогатява със съдържание от интернет, като профили в социални медии или резултати от търсачки. Данните, получени от различни източници, след това се анализират в реално време, благодарение на вградената памет на HANA. Освен това приложението дава показатели за персонализиране и KPI, които позволяват незабавен достъп до най-важната информация за клиента, само с едно кликване. Удобният и ергономичен дизайн на приложението е достъпен за персонални компютри и мобилни устройства. Приложението се разработва от полската група от експерти, водени от Павел Скиба от компанията Apollogic.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *