Най-актуалната информация, разпространена от анализаторската компания Context, показва тенденция за нарастване на пазара на LCD екрани в EMEA региона (Европа, Среден Изток и Африка) през третото тримесечие на тази година, след спад през второто.
Според анализаторите, през третата четвърт на годината пазара на монитори е отбелязал 13,4% ръст спрямо резултата от предходната четвърт.
В тази ситуация, Acer се нарежда на трето място в класирането за целия EMEA регион, с 13,1% пазарен дял и отбелязва цели 42,3% ръст през Q3 спрямо Q2 на 2010 година.
Освен това през Q3 2010 Acer се нарежда сред първите три играча на пазара на монитори в цели 22 страни и е пазарен лидер в Германия, Русия, Сърбия, България, Йордания, Казахстан, Пакистан и Тунис.
Acer е на второ място в Албания, Кения и Ливан, и на трета позиция в Италия, Франция, Унгария, Полша, Португалия, Словакия, Украйна, Египет, Нигерия и Обединените арабски емирства.
В Европа, Acer Германия не само успява да постигне водеща позиция на пазара с 14,9% дял, но освен това бележи невероятен ръст от 147,1% (Q3 2010 спрямо Q2 2010) и съответно 7,5-процентно повишение в пазарния дял за същия период.
Резултатите и в Русия са впечатляващи. Там Acer е пазарен лидер с 26,5% дял, който е нараснал с 6,6% процента спрямо същия период през изминалата година.
В Казахстан Acer се изкачва на първо място през третата четвърт на 2010 и отбелязва ръст от 68,2% спрямо предходната четвърт на годината, който осигурява пазарния дял на компанията от 28,8%.
Резултатите на българския пазар за Q3 също са много добри, като Acer е на първа позиция с пазарен дял от 21,5%.
През изминалата четвърт на годината от Acer се справиха отлично и в Йордания, което осигури първо място на компанията и пазарен дял от цели 41,1%. Освен това Acer има много силни позиции и в Пакистан с 35,8% пазарен дял и огромен ръст спрямо предходната четвърт от 276%.
В Тунис, Acer води с пазарен дял от 41,0%, което е с 4,5 процента повишение спрямо Q1 2010.
Acer държи първото място и в Сърбия, където бележи годишен ръст спрямо предходната година от 3,23%, а пазарният дял на компанията е 23,9%, което е със 7,3% повишение спрямо Q3 2009.
Освен класиране сред първите три места на пазара, Acer бележи и положителни резултати към покачване в Албания, Кения, Ливан, Египет, Унгария, Нигерия, Полша, Португалия, Словакия, Обединените арабски емирства и Украйна, където в сравнение със същата четвърт през 2009 година компанията е успяла да се премести няколко места нагоре в общото класиране.
Портфолиото от продукти на Acer е доста широко, като всички те са създадени с цел да осигурят оптималната комбинация между екосъобразни възможности, ултратънък дизайн и иновативни технологии. Благодарение на специалното внимание към нуждите на потребителите и пазарните тенденции, Acer успешно завоюва третата позиция на пазара в EMEA региона.