post

Глобален компютърен срив предизвика хаос в световен мащаб, като засегна големи банки, медии и авиокомпании. Сривът доведе до спиране на полети, проблеми в железопътната мрежа и затруднения с банковите транзакции. Прекъсването започна в четвъртък около 18:00 ч. източноевропейско време и засегна облачните услуги в САЩ, както и няколко приложения и услуги на компанията.

Няколко летища и авиокомпании съобщиха за проблеми с техните IT системи. Летището в Берлин предупреди пътниците в социалната мрежа X за забавяне при чекирането поради “техническа повреда”. В Испания признаха за “инцидент” на всички летища в страната. Европейската авиокомпания Ryanair също изпитва затруднения в мрежата и съветва пътниците да проверяват приложението на Ryanair за актуализации на полетите си. На летището в Сидни информацията изчезна от таблата за заминаване.

Проблеми имаше и при телевизионните канали. В Обединеното кралство каналът Sky News спря излъчването на живо тази сутрин. Лондонската фондова борса заяви, че има срив, но въпреки това работи нормално, като единственият проблем е с нейната “RNS” (регулаторна информационна услуга). Властите в Аляска съобщиха, че много центрове за спешни повиквания и повиквания, които не са свързани със спешни случаи, не работят добре.

В Австралия освен летищата бяха засегнати магазини и комуникации. Националният координатор по киберсигурност описа срива като “широкомащабно техническо прекъсване”. Австралийският телекомуникационен гигант “Телстра Груп” беше принуден да спре услугите си поради глобалните проблеми, засягащи услугите на технологичните компании “Краудстрайк” и “Майкрософт”.

Летище София не беше засегнато от глобалния IT срив, който попречи на работата на компании по целия свят, съобщиха от пресцентъра на столичния аеропорт. Оттам уточниха, че дори да има отменени или закъснели полети, те ще бъдат заради други засегнати летища или авиокомпании.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *