Видеоигрите са за игра. Поне такава е първоначалната асоциация. Все повече хора обаче не само играят игри, но и харесват да гледат как други играят. Това се превръща в голяма индустрия, като последните данни на YouTube са показателни, съобщава VentureBeat.
Видеопорталтът казва, че всеки ден над 200 млн. души гледат гейминг съдържание в платформата. Общо за изминалата година феновете на игрите са гледали над 50 млрд. часа гейминг клипове само в YouTube.
За много хора това се превръща и в източник на добри доходи. Геймърите качват клипове как играят на популярни игри, като печелят от рекламите в клиповете. Има и различни гейминг канали. Някои се специализират в конкретни начини човек да подобри играта си, докато други разчитат на хумора и забавленията.
YouTube се конкурира и с Twitch, като двете платформи взаимстват една от друга. Те предлагат стрийминг, възможност за качване на клипове и др. YouTube има планове за 2019 г., като продължи да се фокусира върху гейминг съдържанието. Порталът работи и по още начини за монетизиране на клиповете, за да привлича не само зрители, но и геймъри, които да качват още повече клипове.