Германската антимонополна служба започна разследване срещу Амазон

Германската антимонополна служба съобщи, че е започнала разследване срещу веригата за онлайн търговия Амазон (Amazon), за да установи дали използва доминиращото си положение на пазара в отношенията си трети страни, които търгуват чрез платформата на Амазон Маркетплейс (Marketplace), предадоха Ройтерс и Асошиейтед прес.

Федералната антимонополна служба посочва в съобщение, че е получила много жалби от търговци за бизнес практиките на Амазон напоследък.

Амазон е като “пазач на портата” за потребителите. Двойната роля като най-голям търговец и най-голяма търговска платформа означава, че има възможност да възпрепятства другите търговци в платформата, каза председателят на службата Андреас Мунт.

Мунт посочи, че разследването ще се опита за проучи бизнес условията, които Амазон налага на търговците, използващи сайта на компанията, включително липсата на прозрачност за забавяния на плащания и условия за доставка.

Германия е вторият по големина пазар на Амазон. Компанията води отдавнашна битка с профсъюзите в страната за заплащането и условията на труд на работещите в складовете, които стачкуваха миналата седмица.

Службата разследва и Фейсбук (Facebook), след като установи, че гигантът сред социалните медии е злоупотребил с доминиращата си пазарна позиция, за да събира данни на хора без тяхното знание и съгласие.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *