В желанието си да спечели пазарен дял Uber губи пари

Въпреки отчетеното увеличение на приходите Uber продължава да губи пари. В първия си финансов доклад след IPO – то на Нюйоркската борса в началото на май компанията отчете ръст до 3,1 милиарда долара приходи през първото тримесечие на 2019 година. За да поддържа пазарния си дял обаче, Uber губи около 1 млрд. долара.

В желанието си да спечелят пазарен дял Uber и конкурентите й от Lyft похарчиха значителни средства за промоции за пътниците и стимули за водачите, което доведе до липса на рентабилност. И двете фирми се сблъскват със силна конкуренция, високи разходи за заплащането на шофьорите, по-строги регулации от градовете, където предлагат услугата си, и трудности в дългия и несигурен път по разработването на автономни превозни средства.

“Инвестициите ни остават съсредоточени върху увеличаване на глобалната платформа и дългосрочна продуктова и технологична дифренциация, но няма да се колебаем да инвестираме в запазване на пазарната ни позиция в световен план”, казва в комюнике главният финансов директор на Uber Нелсън Чай, цитиран от Асошиейтед прес и БТА.

Бизнесът на Uber за доставка на храна – Юбър ийтс (Uber Eats) е отбелязъл бърз растеж през първото тримесечие. Услугата е натрупала приходи от 536 милиона долара, което е увеличение от 89 процента спрямо същия период на миналата година.

Приходите от превоза на пътници с личен автомобил са нараснали с 26 процента в САЩ и Канада до 1,8 милиарда долара и с 26 процента в Европа, Близкия изток и Африка до 487 милиона долара. Приходите от тази услуга в Азия са се увеличили с 6 процента до 267 милиона долара, но са спаднали с 13 процента в Латинска Америка до 450 милиона долара.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *