Редица предприемачи и известни личности изненадаха света с последната си инвестиция.
Имена като Марк Кубан, Марк Беньоф, Аштън Къчър и много други дават цели 3 милиона долара за новата марка тоалетна хартия Cloud Paper. Певицата и текстописец Сиара, носител на награда “Грами”, предприемачът Грант Рийс и Muse Capital също подкрепят компанията.
Защо ли? Защото се надяват да спасят околната среда.
Основана от Райън Фрич и Остин Уоткинс, двама бивши служители на Khosrowshahi’s в Uber, продължили да участват в логистичния стартъп Convoy, Cloud Paper е една от няколкото компании, които се опитват да накарат потребителите да преминат към бамбукова тоалетна хартия. Но вероятно е единствената, която мотивира толкова популярни личности да я подкрепят със солидни средства.
Тоалетната хартия има огромен принос за обезлесяването – ключов фактор, допринасящ за изменението на климата. Според статистиката, предоставена от Cloud Paper, 15% от обезлесяването се дължи само на производството на тоалетна хартия и около 40 000 дървета годишно се изсичат, за да се сдобият потребителите в САЩ с тоалетна хартия и хартиени кърпички.
Компанията изчислява, че средно домакинство може да спаси повече от 250 дървета, като премине към тоалетна хартия на бамбукова основа.
„Искаме Cloud Paper да бъде силата за промяна в света“, казва Уоткинс.
За да е наистина полезна за планетата, компанията компенсира два пъти размера на въглеродните емисии, генерирани от нейните бизнес операции, и го прави още от първия ден.
В момента Cloud Paper продава директно на бизнеси, които са първоначалния ѝ пазар, а наскоро се насочи и директно към потребителите. Бамбуковата тоалетна хартия се продава на цена от 28 долара за 24 ролки.
Над долар за руло, а като включим и пощенските разходи … ами много скъпо излиза. Между другото каква е дължината на една ролка? Тази информация никой не я пише, а е основен параметър.