Българският пъзел „Червената шапчица”, използващ технологията augmented reality (добавена реалност), е на път да превземе английския пазар с множество заинтригувани собственици на книжарници на Острова. Иновативното творение на нашенците от Duard е преведено на английски, след като се позиционира успешно на родния пазар във версията си на български език.
“Като родител самият аз исках да създадем продукт, който да мога с гордост да показвам на собственото си дете”, казва Емил Цветков, един от основателите на Duard. “Щастлив съм, че крайният резултат постигна тази цел и зарадва стотици други българчета до момента.”
Както вече сме писали в Pixelmedia.bg, augmented reality е технологична концепция, при която към реалния свят около нас се добавят виртуални обекти, видими на екрана на телефона, таблета или компютъра. Тя нашумя напоследък покрай мобилната игра Pokemon GO, след която чуждестранният интерес към нашенския продукт се е засилил чувствително.
„Червената шапчица” е иновативен продукт, комбиниращ традиционния пъзел с augmented reality технологията. Пъзелът се състои от 64 елемента и след като бъде нареден, е нужно да се свали смартфон приложението „Червената Шапчица Пъзел с ДР” за Android или „Червената шапчица – пъзел с добавена реалност” за iOS. Погледнат през приложението, пъзелът „оживява” под формата на триизмерна холограма и се превръща в игра.
„Това е голяма стъпка за нас, която нямаше да можем да направим без българските си поддръжници. Затова, в знак на благодарност към тях, решихме да намалим цената на пъзела за родния пазар с над 30%” – допълва Емил. Така в момента „Червената шапчица” се продава на сайта на компанията за 20 лева вместо досегашните 29. „Смятаме, че за много хора това ще е един напълно достъпен начин за първа среща с добавената реалност”, завършва основателят на Duard.