Българските потребители се преориентират към инверторни климатици

Ръст в продажбите на битови климатици отчита LG Electronics у нас. „Високите температури през пролетта и лятото на тази година са спомогнали за повишеното търсене на битова климатизация. За периода продажбите са се увеличили с около 15% спрямо миналата година и съставляват приблизително 60% от целогодишните продажби,“ коментира Петър Митев, Мениджър Продажби за Климатична Техника за България и Македония.

Най-голямо търсене се наблюдава при моделите с мощност 12К BTU, които се предлагат на цена от 999 лева, и климатиците 9K BTU – в ценовия клас около 899 лева.

Популярността на уредите от първата категория произтича от способността им да отопляват 25-30 кв.м жилищна площ, като намаляват драстично разходите на домакинствата за електроенергия.

С подобряване характеристиките на по-маломощните системи 9К BTU се наблюдава ръст и в тяхното търсене.

Инверторен тип климатици

През последните няколко години на пазара на климатици в България се наблюдава преориентация на потребителя към по-ефективни и енергоспестяващи високотехнологични климатични системи от инверторен тип.

Основното им предимство е повишеното ниво на топлоотдаване при минимален разход на електроенергия Клас А+ и АА, както и способността им да работят ефективно дори при много ниски температури.

Потребителският интерес се дължи на тенденцията почти 90% от закупените климатични системи да се използват предимно за отопление през преходните и зимните месеци.

Заедно с това, по данни на LG, в последните години се наблюдава повишен интерес от страна на потребителите към екологичните характеристики на климатиците, което също дава предимство на инвенторните устройства.

Високоефективните инверторни модели Deluxe Inverter V от серията Art Cool Inverter V, както и шампионът по ефективност в режим отопление Athena Inverter V (H09MV / H12 MW) с коефициент на трансформация COP – 5.6 / 5.0, са предпочитани от по-взискателните клиенти, които желаят най-доброто за дома си. LG отчита повишение в продажбите им поради тежките зимни условия тази година и очаква тенденцията да се задържи поради високото им качество и ефективност.

През 2012 г. LG преориентира изцяло предлагането си към битова и промишлена климатизация от инверторен тип. Това не доведе до спад в продажбите на климатици, което е знак за наличието на нова пазарна тенденция – повишено търсене на инвенторен тип климатици и намалено потребление на конвенционални модели.

LG прогнозира, че поради засиления интерес към инвенторния тип климатични системи традиционните устройства ще изчезнат от пазара.

Продажбите на мултисплит системи Multi F /DX на LG също бележат ръст. Той се дължи на тяхната висока ефективност, ниските експлоатационни разходи и осигуряването на екологичен комфорт през цялата година. Това превръща този модел климатична техника в подходящо решение за новопостроени жилища и еднофамилни комплекси.

Как българите взимат решение за покупка

През летния сезон най-активни са клиенти, които вземат спонтанни решения поради температурните амплитуди, и тези, които извършват планови ремонти и реконструкции на жилищата си. Реализираните продажби са основно в секцията битова климатизация.

Силният период за промишлената климатизация обикновено започва през есента и пролетта, извън туристическия сезон.

По отношение на демографията на потребителското търсене, големите градове – София, Варна, Пловдив, традиционно водят по брой регистрирани продажби.

В същото време поскъпването на различните топлоизточници и горива подтикват хората от по-малките градове също да инвестират в икономични решения, които LG предлага. По този начин компанията превръща продукти, които дълго време са били възприемани като луксозни стоки, в достъпни за масовите потребители.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *