Българската уеб агенция Грайнд Уеб Студио разработи първата по рода си платформа, прогнозираща кои недвижими имоти предстои да бъдат пуснати в продажба през следващите няколко месеца. Тя се нарича SmartScope и е създадена за едноименната британска онлайн компания. Платформата за прогнозиране на пазара на практика обединява някои от най-иновативните технологични сегменти – машинното обучение и изкуствения интелект, обработката на големи масиви от данни (т.нар. big data) и др.
SmartScope е създадена конкретно за пазара на недвижими имоти. Тя е базирана на „облачна“ архитектура и има мощен алгоритъм за машинно обучение (т.нар. machine learning), чрез който анализира данни за хиляди променливи отнасящи се до домакинствата във Великобритания. На база на това тя може да прогнозира с висока степен на прецизност кои домакинства има най-голяма вероятност да продадат своите имоти през следващите 180 дни. Това от своя страна позволява на фирмите от бранша да увеличат значително процента на сключените сделки от всичките си обаждания към потенциални клиенти.
„Уеб технологиите отдавна не са просто създаване на работещи сайтове. През последните години секторът се променя динамично под влиянието на сегменти като машинното обучение, виртуалната реалност и обработката на големи масиви от данни. Това прави проектите много по-комплексни и по-интересни. Нашият екип се стреми още от сега да се позиционира в тези области и фактът, че бяхме избрани за реализирането на един от най-големите и иновативни проекти в сферата на недвижимите имоти в Европа, какъвто е SmartScope, е показателен за успеха ни“ – споделя Ивайло Кармазов, съосновател на Грайнд Уеб Студио. Компанията е сред най-успешните български уеб агенции със стотици интернет проекти в България, Великобритания, САЩ и други страни, а сред клиентите й са имена като Google, американският телеком AT&T, застрахователното дружество Generali и много други.
Платформата SmartScope е част от бързо развиващия се технологичен сегмент Predictive Marketing (прогнозен маркетинг), който позволява на компаниите да използва различни показатели, за да прогнозират поведението на клиентите и възможността да вземат решение за покупка в бъдеще.