Българска софтуерна фирма създаде дигитално меню, което улеснява спазването на изискванията за дистанция при поръчването на храни и напитки в заведенията. То се нарича TouchMenu и е достъпно под формата на мобилно приложение. През него клиентите могат лесно да си изберат желаните продукти и да ги поръчат с няколко клика. При това не се налага те да докосват нещо друго, освен собствения си смартфон или таблет, а досег със сервитьор се осъществява единствено когато той донесе поръчката. По този начин възможностите за пренасяне на зарази се свеждат до минимум. Друга функционалност в помощ на заведенията е възможността за онлайн поръчка на храна, която ги прави по-гъвкави в настоящата сложна обстановка.
„Днес обществата по цял свят са раздвоени между изискванията за социална изолация, която да спре разпространението на заразата и възможност икономиката все пак да работи, за да се запазят работните места. Заведенията са особено уязвими в тази ситуация и нашето желание е да ги улесним едновременно да работят и да предлагат достатъчно защита за своите клиенти и служители. TouchMenu намалява значително риска от зараза, елиминирайки докосването на хартиени менюта, които преди това са пипали десетки други хора и свеждайки до минимум контакта със сервитьори“ – посочва Тодор Бобев, създател на TouchMenu.
Освен, че е по-хигиенично, дигиталното меню е и много по-екологично, защото премахва нуждата от използване на хартия и найлон за създаване на физически менюта и тяхната промяна всеки път, когато се промени асортиментът на заведението. То позволява персонализиране на всяка конкретна поръчка чрез добавяне и премахване на съставки. Освен това може да се променя в реално време от всяка точка на света.
Приложението подобрява значително и клиентското обслужване, защото позволява извършването на поръчка директно през смартфона на клиента, след сканиране на QR кода на масата, в момента, в който той седне в заведението, без да се налага да се чака сервитьор. Времето от влизането в дадено заведение до получаването на храната или напитките като цяло се съкращава значително. Искането на сметката също става за секунди. Клиентите са улеснени и при избора на заведение, защото през TouchMenu те могат да разгледат различни обекти в близост, използвайки дигитална карта и да се запознаят с менюто им преди да седнат в някой от тях. Ако пък са на плажа или си почиват в близост до заведението, биха могли да си направят поръчката и да избегнат чакането пред касата, отговаряйки по този начин на изискванията за социално дистанциране. В последствие комуникацията им с екипа на обекта също е улеснена и много по-точна, без риск от объркани поръчки или надписани сметки.
За заведенията дигиталното меню може лесно да доведе и нови клиенти чрез вградените си опции за промоции, както и чрез интеграцията със социалните мрежи, позволяваща споделяне на избраните ястия. Разполага и с партньорска програма за лоялност, която позволява заведението да запази своите съществуващи клиенти чрез различни бонуси. Детайлната статистика за потребителското поведение пък информира собствениците на ресторанти за навиците и нагласите на техните клиенти, което ги улеснява да подобрят още повече своите предложения в бъдеще. В крайна сметка това спомага за увеличаване на средната стойност на поръчките и като цяло на оборота чрез привличане на нови клиенти и чрез предлагане на различни свързани продукти. Сервитьорите от своя страна получават чрез приложението един виртуален помощник, който им спестява време, взима поръчките вместо тях дори преди клиентите да са влезли в обекта и им позволява да обслужват много повече хора за по-кратко време, както и да си почиват. Сред останалите функции на TouchMenu са вградена опция за разплащания, както и възможност за превод на неограничен брой езици.